کد خبر: از-بودجه-های-فرهنگی-تا-بازگشت-فردوسی-پو
۲ دی ۱۳۹۹، ۹:۱۳
از بودجه های فرهنگی تا بازگشت فردوسی پور به رسانه ملی

حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ درباره بیمه هنرمندان اظهار کرد: در یک جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از وزرایی که وجود داشت، این تذکرات به آنها داده شده است. حال اینکه چه تدبیری و اقدامی کنند مسئولیت آن با مسئولات دولتی است.

وی درباره بودجه های فرهنگی هم افزود: تا بودجه تصویب نشود اعداد و ارقام آن هم تغییر می‌کند و گفتن اعداد و ارقام درست نیست، چون ممکن است بودجه در فراز و فرودهایی که در کمیسیون تلفیق به وجود می آید تغییر کند و ما متهم به دادن اطلاعات نادرست شویم باید منتظر بمانیم که چه میزان بعد از تایید بودجه مشخص می شود.

میرزایی در مورد چرایی افزایش بودجه ۵۰ درصدی صداوسیما و اینکه نمی توان این بودجه به سایر بخش ها داد تا این نهاد به صورت خودکفا از تبلیغات و سایر فعالیت ها درآمد داشته باشد؛ توضیح داد: اگر این کار را انجام دهیم صدا و سیما مجبور می شود تا جهت گیری خاصی پیدا کند و کشور را هم به جهت گیری خاصی خواهد برد. بعد هم تا چه اندازه ظرفیت دارد که بتواند خودکفایی خودش استفاده کند. بنابراین باید یک کار دوجانبه انجام شود یعنی باید یک مقداری از بودجه عمومی کشور در اختیار صداوسیما قرار بگیرد و بخشی هم به عهده خودشان باشد تا از ریل مستقیم خارج نشده و منحرف نشود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ۴ دستگاهی که تقریبا نیمی از بودجه‌های فرهنگی کشور را به خودشان اختصاص داده‌اند صداوسیما است، این چهار دستگاه از ۵۰ تا ۶۰ دستگاه‌ فرهنگی دیگر حدود نیمی از بودجه‌های فرهنگی را به خود اختصاص داده اند. قبل از اینکه لایحه بودجه اتفاق بیافتد آقاتهرانی، ریاست کمیسیون فرهنگی جلساتی را با نوبخت داشته اند تا امسال بودجه های فرهنگی را بیشتر کنیم و آقای نوبخت هم قول هایی داده اند اما  اتفاقی نیفتاده است.

وی در مورد بازگشت فردوسی پور به رسانه که جزو مطالبات مردمی است، هم اضافه کرد: صحبت‌هایی در این مورد انجام شده ولی در ساز و کار داخلی صداوسیما نمی‌توانیم دخالتی داشته باشیم؛ ما توصیه کردیم و این توصیه ها در جلسه با رئیس صدا و سیما شد، اما الزام نشدند و این هم مسئله باید با مسائل خود سازمان لحاظ و تدبیر شود.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha