کد خبر: ازدواج-با-چاشنی-حس-نوع-دوستی-گامی-خلاقا
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
ازدواج با چاشنی حس نوع دوستی

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ حکایت شان از نخستین روزهای بهار سال جاری آغاز می شود. زمانی که یک زوج ببرجندی تصمیم می گیرند در ۱۱ فروردین ماه ۹۹ مسیر زندگی شان را یکی کنند.

از قبل تمام برنامه ریزی ها را انجام داده اند. هماهنگی ها و تدارک لازم فراهم شده و برای بخش های مختلف مراسم عروسی شان، مبالغی را به عنوان ودیعه پرداخت کرده اند.

اشتیاق شان برای شروع زندگی مشترک هر لحظه بیشتر می شود اما همزمان با آخرین ماه سال ۹۸ پای مهمان ناخواندهای به خراسان جنوبی باز می شود. مهمانی که در دورهمی ها و اجتماعات حضورش را پر رنگ تر می کند.

شیوع این‌ ویروس باعث می شود تا " عصمت السادات موسوی نژاد" و " سید ابوالفضل موسوی امین" جشن ازدواجشان را به تابستان موکول کنند غافل از اینکه دست کرونا از سر مردمان این دیار کوتاه نمی شود.

اکنون تابستان دومین ماه خود را در حالی سپری می کند که هم وطنان زیادی قربانی کرونا شده و عده کثیری هم با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.

شروع زندگی در مسیری متفاوت

شرایط بحرانی پیش رو مسیر خواسته های این زوج جوان را تغییر می دهد و در تصمیمی عاقلانه بدون هیچ مراسمی راهی خانه مشترک می شوند.

این زوج که از اعضای جمعیت هلال احمر هستند با این اقدام باری دیگر روحیه ایثارگری و گذشت را برای جامعه به نمایش گذاشته و ثابت کردند انسانیت هنوز بیدار است.

اگرچه برنامه ریزی شان نتیجه ای دیگر داد و به خواسته هایشان برای برگزاری مراسمی مجلل نرسیدند اما معتقدند خوشبختی مهم ترین اصل زندگی است.

آن ها به این باور رسیدند که نباید دیگران را قربانی اهداف شان کنند و با برگزاری دورهمی هرچند ساده، عزیزان شان را به کام کرونا بکشانند.

حال این دو زوج هلالی خوشبختی شان را در لبخند نیازمندان توانبخشی موسسه علی اکبر(ع) می دانند و با الگو برداری از سیره امام علی (ع)، بخشی از مراسم ازدواجشان به این موسسه اهدا و کوله سفرشان را با توشه ای از دعای خیر پر کرده اند.

این زوج ایثارگر همزمان با عید سعید غدیر زندگی مشترک را آغاز کرده اند تا بگویند حلاوت زندگی به همین لبخندها و مهربانی ها است.

دقایقی را پای صحبت این دو زوج خوشبخت می نشینیم‌ تا در کنار آرزوهای بر باد رفته شان، از شادی های مضاعف شان برایمان بگویند.

حفظ سلامت مردم اوج ایثارگری است

سید ابوالفضل موسوی امین با اشاره به برنامه ریزی هایش برای برگزاری مراسم بیان کرد: قرار بود ازدواجمان را در ۱۱ فروردین سال جاری جشن بگیریم.

وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی ها انجام شده بود و مبالغی را به عنوان ودیعه به تالار، فیلم بردار و مابقی داده بودیم.

موسوی اظهار کرد: اگرچه من هم مانند دیگر جوانان، آرزوی پوشیدن لباس دامادی داشتم اما شرایط پیش رو ایجاب کرد که از برگزاری مراسم صرف نظر کنیم.

وی که از اول تیر ۹۴ در جمعیت هلال احمر مشغول فعالیت است، افزود: اگرچه حضور در صحنه حوادث یا نجات جان انسان ها جلوه ای از گذشت و فداکاری بوده اما حفظ سلامت مردم در شرایط کنونی خود نمونه ای بارز از ایثار گری است.

موسوی با بیان اینکه شاد بودن تنها با برگزاری مراسم باشکوه معنا نمی شود، اظهار کرد: با برگزاری مراسمی ساده هم می توان شادی را به زندگی دعوت کرد.

وی خطاب به جوانان بیان کرد: خوشبختی و تفاهم مهم ترین عناصر در زندگی موفق است بنابراین با تصوری اشتباه و برگزاری مجالس عروسی خود و خانواده شان را به خطر نیاندازند.

عصمت السادات موسوی نژاد هم در خصوص بیان کرد: اگرچه نتوانستم‌ با برگزاری مراسمی باشکوه، شادی ام را با دیگران تقسیم کنم اما با توجه به این تصمیم، احساس خوشایندی دارم.

وی با بیان اینکه سلامت جان عزیزانمان مقدم بر خواسته هایمان است، اظهار کرد: بدون شک برگزاری مراسمی باشکوه زمینه ورود کرونا را محفل را باز می کند و سلامت بسیاری از افراد در خطر می افتد.

موسوی نژاد با بیان اینکه بخشی از هزینه ازدواجمان را به موسسه توانبخشی علی اکبر (ع) اهدا کرده ایم، گفت: دعای خیر نیازمندان بهترین دستاورد ازدواج مان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha