کد خبر: اردوی-جهادی-هلال‌احمر-ویژه-عشایر-چاه
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸
اردوی جهادی هلال‌احمر ویژه عشایر چاه یوسف/ 53 نفر از آموزش‌های امدادی بهره مند شدند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ جواد یوسفی با اشاره به اردوی جهادی دو روزه ی جوانان قاین گفت: این برنامه با مشارکت 22 عضو جوان از کانون جوانان شهرستان قاین و اعضای خانه هلال آرین شهر در منطقه عشایری چاه یوسف بخش سده قاینات برگزار شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه در این اردوی جهادی یک دندانپزشک نیز حضور داشته است، گفت: 150 نفر از عشایرچاه یوسف از ویزیت رایگان و خدمات مشاوره ای این جوان دندانپزشک بهره مند شدند.

وی با اشاره به ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مبلغ 35 میلیون ریال  افزود: در این اردو به خدماتی همچون زیبا سازی محیط آموزشی مدرسه، مرمت زمین بازی دانش آموزان، پاکسازی محوطه مدرسه، توزیع 150 پرس غذای بهداشتی گرم بین اهالی روستا می توان اشاره کرد.

وی در ادامه به حضور جمعی از بانوان عشایر در این برنامه اشاره کرد و افزود: با توجه اینکه که یکی از فعالیت های هلال احمر ارائه آموزش های امدادی می باشد کلاس آموزشی آشنایی با مخاطرات طبیعی و روش مقابله با مخاطرات و همچنین آموزش نکات بهداشتی کرونا توسط مربیان امدادی برای 30بانوی عشایر و 23 دانش آموز برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر قاین گفت: یادگیری و کسب مهارت های امدادی برای بانوان و نوجوانان در کنار هلال احمر بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: اعضای جوانان شهرستان قاینات از ابتدای سال تاکنون چهار اردوی جهادی به مناسبت های مختلف برگزار کرده اند که این اردو خاتمه ی اردوهای جهادی شان در سال 99 بوده است.

گفتنی است این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha