کد خبر: اردوغان-دچار-توهمات-صدام‌گونه-نشود-ا
۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۰
اردوغان دچار توهمات صدام‌گونه نشود/ ارس تا خلیج فارس برای ایران است

به گزارش گروه سیاسی   خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با "رود ارس" خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست است.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه روز گذشته رئیس‌جمهور ترکیه، در صفحه توییتر خود به زبان فارسی نوشت: «‏به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است! آیا او نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچکس نمی‌تواند در باره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.»

همچنین  امروز جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ نیز سفیر ترکیه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اورآسیا به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید، به سفیر تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری دولت ترکیه در این خصوص است.

در این میان، اظهارات اردوغان با واکنش تند نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی از جمله در توییتر همراه شد که در ادامه می خوانید.

روح‌الله متفکرآزاد ، نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به اظهارات اردوغان در فضای مجازی نوشت:

اظهارات ‎اردوغان گویای فراموشکاری اتفاقات کودتای جولای ۲۰۱۶ است. ما در قبال تکه جداشده از خاکمان ادعایی نکرده ایم. آقای اردوغان به سرنوشت چشم ناپاکان به ایران مثل صدام دقت کند. سیلی ملت ایران آنقدر آذرخش وار است که جز بدفرجامی متجاوز هیچ دستاوردی برایش ندارد.

همچنین، محمد جواد عسگری نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نوشت:

 بعید می دانم اردوغان، آن ‎شب کودتا را از یاد برده باشد! اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مردمان همیشه استوارش، از ارس تا خلیج تا ابد فارس، پایانی شد بر کابوس سقوط دولتش...

در این بین اردشیر مطهری نماینده گرمسار و آرادان در قوه مقننه نیز در واکنش به اظهارات اردوغان در فضای مجازی نوشت:

‏اردوغان دچار ‎توهمات صدامی شده و حرف هایی زده که سبب ناراحتی مردم ‎ایران عزیز شده است. بهتر است تاریخ هشت سال دفاع مقدس ما از سرزمین مان ایران را کامل مطالعه کند.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون هم در صفحه شخصی خود در توییتر خطاب به رییس جمهور ترکیه نوشت:

آخرین حاکمی که آرزوی الحاق بخشی از ایران به خاک خود را داشت و بیش از 80 کشور از او حمایت می کردند را از لانه موش بیرون کشیدند. آقای اردوغان به جای شعر، کمی تاریخ بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha