کد خبر: ارتش-در-مورد-تهدید-حکومت-نظامی-ترامپ-ای
۵ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶
ارتش آمریکا در مورد تهدید حکومت نظامی ترامپ: این دیوانگی بی‌سابقه است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، پرونده‌های قضایی را تشکیل داده و از پذیرفتن شکست خودداری می‌کند. گزارش جدید ادعا می‌کند رهبران ارتش درباره اقدام خود در صورت اعلام حکومت نظامی POTUS تا آخرین روزهای دوره ریاست خود، بحث کرده‌اند. به گفته واشنگتن پست، کارشناسان امنیت ملی و قانون انتخابات ادعا می‌کنند ترامپ نمی‌تواند حکومت نظامی اعلام کند، اما از این احتمال نگران است. راشل کلاینفلد، یک متخصص امنیت ملی در بنیادی برای صلح بین المللی به پست گفت: این اوضاع خطرناک برای شروع بازی است. وی افزود: شما نمی‌توانید اقدامات خارج قضایی خارج از حاكمیت قانون را عادی كرده و معتقد باشید كه دموكراسی برقرار است. دموکراسی‌ها شکننده هستند، این موضوع حتی در کشور ما نیز صادق است. کلینفلد ادامه داد: اگر شما حکومت نظامی دارید. شما قانون اساسی را کاملاً تعلیق کرده‌اید. بنابراین این یک کودتا است و ما مطمئن خواهیم شد که کودتایی در این کشور اتفاق نخواهد افتاد.

یک افسر ارتش آمریکا: این دیوانگی بی‌سابقه است!

اگرچه کارشناسان این اقدام بی‌سابقه را امکان پذیر نمی‌دانند، اما گزارشی ادعا می‌کند که ارتش هنوز در حال آماده سازی موارد ناشناخته است. طبق یک داستان اختصاصی نیوزویک، پنتاگون در حالت آماده باش قرار دارد و افسران در مورد اینکه اگر رئیس جمهور تصمیم به اعلام حکومت نظامی بگیرد چه خواهند کرد، گفتگو کرده‌اند. یک افسر به طور ناشناس جزئیات برنامه ریزی را شرح داد. دیوانگی بی‌سابقه ترامپ و ارتش این منبع ناشناس گفت: من بیش از 40 سال است که با ارتش در ارتباط هستم و هرگز ندیده‌ام که نیاز به چنین بحث‌هایی در حال حاضر انجام می‌شود، وجود داشته باشد. افسر دیگری نیز همان داستان نیوزویک را تکرار کرد. یکی از فرماندهان سابق فرماندهی شمال (NORTHCOM)، که به گفته رسانه به طور فعال به افسران ارشد مشاوره می‌دهد، گفت: در این مرحله، چیزی در مورد رئیس جمهور در ماه آینده نمی‌توان گفت. اگرچه من اطمینان دارم که رهبری نظامی یکنواخت هواس‌شان به همه چیز هست، اما این دیوانگی بی‌سابقه است.

بخشش‌های رئیس جمهور برای خود و اطرافیانش

ترامپ در حالی که هنوز در سمت خود بود، ده‌ها مورد بخشش صادر کرده است. همانطور که TheGrio در هفته گذشته گزارش داد، POTUS 49 مورد بخشش و مجازات برای متحدان خود صادر کرده است. در میان بخشیده شده‌ها رئیس سابق مبارزات انتخاباتی، پل مانافورت، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق و جورج پاپادوپولوس، مشاور مبارزات انتخاباتی وجود دارد. علی رغم اینکه دادگاه عالی تلاشهای ترامپ برای لغو نتایج انتخابات در چهار ایالت را رد کرد، اما به گفته گریو ترامپ اصرار داشت این کار تمام نشده است. ترامپ گفت: شما به جورجیا نگاه می‌کنید. ما جورجیو را بردیم. ما پنسیلوانیا بزرگ را بردیم. ما ویسکانسین بزرگ را بردیم. ما آن را بزرگ بردیم. رهبران مختلف دفاعی پنتاگون به نیوزویک اطلاع دادند که ارتش هیچ نقشی در نتیجه انتخابات ندارد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha