کد خبر: ارتباط-و-تعامل-میان-نمایندگان-مجلس-با-د
۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
ارتباط و تعامل میان نمایندگان مجلس با دستگاه قضا برکات فراوانی را در پی دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،  فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در دیدار با بازرس کل استان قزوین، گفت: هفتۀ قوۀ قضائیه فرصت خوبی برای تقدیر از عملکرد این حوزه و تحولات صورت گرفته در دستگاه قضایی است، چرا که شاخص‌هایی مانند رسیدگی عادلانه و سریع به دعاوی، حفظ حقوق عامه و حفاظت از بیت المال ستون اصلی هر نظامی است.

وی افزود: سلامت ارکان و اجزای نظام اسلامی به سلامت دستگاه قضایی و عوامل آن وابسته است و هراندازه که اعتماد عمومی و اطمینان به سلامت و استحکام احکام و اقدامات قوۀ قضائیه بالا برود، باعث می‌شود تا اجرای عدالت برای مردم ملموس شده و امنیت، آرامش و نشاط در جامعه افزایش پیدا کند.

محمدبیگی ارگان‌های نظارتی شامل دیوان محاسبات، سازمان‌های بازرسی، دادگستری، قوه قضائیه، تعزیرات حکومتی و مجموعه‌های مشابه را بازوان نظارتی نمایندگان خواند و گفت: دستگاه‌های نظارتی همکار بلافصل نمایندگان در انجام مسؤولیت‌شان در حوزه نظارت هستند، بنابراین ایجاد ارتباطی مستقیم و مبتنی بر قانون بین آن‌ها و نمایندگان ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در این ایام شاهد نابه‌سامانی در قیمت‌ها و افزایش بی‌ضابطه قیمت مسکن، دلار، سکه و طلا هستیم و فریاد مردم و نمایندگان آن‌ها مجلس به سبب طغیان قیمت‌ها بلند است، اما متأسفانه در این مدت فعالیت کوتاه مجلس شاهد مدیریتی ضعیف، بی‌انگیزه و ناکارآمد در برخی مدیران کشوری هستیم که موجب گله‌مندی نمایندگان شده است.

وی با یادآوری اهمیت وظایف نظارتی نمایندگان مجلس فارغ از مسائل جناحی عنوان کرد: به‌عنوان نماینده مردم از نهادهای نظارتی می خواهم نحلۀ هر اقدام خلاف و فسادی را که شاهد بودند به نمایندگان اطلاع بدهند تا آن‌ها  در راستای وظیفۀ نمایندگی خود سریعاً مسائل را پیگیری کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ارتباط و تعامل میان نمایندگان مجلس با دستگاه قضایی و به‌ویژه سازمان بازرسی در عرصه‌های استانی و ملی برکات فراوانی خواهد داشت و باعث خواهد شد تا وظیفۀ قانونی مجلس در حوزۀ نظارتی نیز به خوبی مورد توجه و اقدام قرارگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha