کد خبر: ارائه-مراقبت-های-ویژه-درمانی-به-۹۷-بیما
۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
ارائه مراقبت های ویژه درمانی به ۹۷ بیمار کووید ۱۹ فارس ادامه دارد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استودیو سلامت فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۷ هزار و ۷۵۲تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده،۱۶۸ هزار و ۹۶۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۹ هزار و ۴۶۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۶۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او با اعلام جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان کووید ۱۹ از ابتدای شیوع تا امروز، شانزدهم بهمن را سه هزار و ۱۵۹ نفر اعلام کرد.

دکتر حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۳۷نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۴ هزار و یک نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او در پایان این گزارش، با بیان اینکه ساده انگاری نسبت به کرونا، بزرگترین تهدید کنونی سلامت جامعه است، همکاری مردم در این زمینه را موجب پیشگیری از اوج گرفتن دوباره آمارها دانست و گفت: در طی قریب به یک سال گذشته، مهم ترین توصیه بهداشتی که برای حفظ سلامت ما در برابر این بیماری مورد تاکید قرار گرفته، پایبندی جدی به استفاده از ماسک و ضرورت حفظ فاصله فیزیکی از دیگران بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  یادآور شد: قطع زنجیره های انتقال این بیماری از رفتار ما تبعیت می کند و همه می توانیم با رعایت این توصیه های بهداشتی، در حفظ سلامت خود و عزیزانمان سهیم شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha