کد خبر: ارائه-سیم-کارت-اختصاصی-دانش-آموزی-از-هف
۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
ارائه سیم کارت اختصاصی دانش آموزی از هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی اخوان بهادری در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) که با حضور وزیر آموزش و پرورش، جمعی از شورای معاونین و مسئولان شرکت همراه اول در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات 10 ماه گذشته با شیوع ویروس باعث شد همراه اول به دنبال چاره‌ای برای حل مساله باشد و در مجموعه همراه اول سعی کنیم اقداماتی را انجام دهیم که بتوانیم زندگی عادی را در جامعه ممکن کنیم. یکی از این اقدامات مشارکت در بحث آموزشی کشور بود.

وی با تشکر از مدیریت جهادی وزیر آموزش و پرورش در مسیر طراحی و راه اندازی اپلیکشن شاد گفت: با حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش و همکارانشان توانستیم زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این شبکه را آماده و در فرصتی کوتاه هر چه توان داشتیم به کار گرفتیم تا آن را راه اندازی کنیم و پس از آن متعهد شدیم تا 15 سال آن را از طرف شرکت همراه اول حمایت کنیم.

اخوان بهادری گفت: در راه اندازی اولیه با توجه به کمبود وقت برنامه‌های زیربنایی را برای آپلیکشن نوشتیم. در نسخه اولیه شاد محدودیت‌های زیادی داشتیم و مشکلاتی هم در آن دیده می‌شد و با این حال توانستیم 10 میلیون نفر از معلمان و دانش آموزان را تحت پوشش آموزشی قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت همراه اول تصریح کرد: این اپلیکشن جزو معدود اپلیکشن‌هایی است که بالای 10 میلیون کاربر را به طور همزمان سرویس می‌دهد، حجم کاربران این پلتفرم با یکی از پلتفرم‌های خارجی برابری می‌کرد و ما توانستیم در تابستان که دانش آموزان و مدارس تعطیل هستند برای ارتقا این اپلیکشن تلاش کرده و برای کاربران دسترسی‌ها و قابلیت‌های جدید ایجاد کنیم.

اخوان بهادری افزود: ترافیک استفاده از  اپلیکشن شاد برای تمام افراد رایگان است و به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم که سیم کارتی را اختصاصا برای این کار تا هفته آینده راه اندازی می‌کنیم . البته استفاده از شاد نیازی به این سیم کارت ندارد و می‌توانید با سیم کارت‌های عادی هم وارد شاد شوید ولی برای والدینی که نمی‌خواهند فرزندانشان وارد فضای مجازی شوند و فقط تمایل به استفاده از شبکه شاد داشته باشند این سیم کارت‌ها طراحی شده است و از هفته آینده  در دفاتر فروش همراه اول ارایه می‌شود.

مدیر عامل شرکت همراه اول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسا گفت: به سهم خودم از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم و به یقین می‌گویم که بزرگترین نقطه امید برای همکاران مجموعه ما اظهار لطف ایشان بود که خستگی را از تمام همکاران ما رفع کرد.

وی در پایان گفت: به کاربران اطمینان می‌دهیم که تمام وقت سرویس دهی شبکه شاد را تحت نظارت داشته باشیم و در صورت بروز اشکال احتمالی سریعا در رفع آن اقدام خواهیم کرد و از تمام معلمان به عنوان پدر یک دانش آموز و یک شهروند به دلیل زحمت‌هایی که در دوره شیوع کرونا کشیده‌اند تشکر می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha