کد خبر: ارائه-روشی-جدید-جهت-سنجش-ساکارز-عسل
۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
ارائه روشی جدید جهت سنجش ساکارز عسل

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر مینایی عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی در این خصوص اظهار داشت: تعیین ساکارز در عسل یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که در عسل سنجش می‌شود و توسط آن اصالت عسل مشخص می‌شود.

دکتر مینایی تصریح کرد: در بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان عسل جای خالی یک روش صحیح اندازه‌گیری ساکارز عسل که قابل اطمینان باشد خالی بود و محققان دانشگاه شهید بهشتی با درک این مشکل، در حدود سه سال بر روی روش جایگزین تحقیق کردند و در نهایت موفق به ارائه روش اندازه‌گیری ساکارز عسل با استفاده از آنزیم شدند. در این روش به طور کمی و دقیق مقدار ساکارز در عسل مشخص می‌شود. این روش برای اولین بار در دنیا برای سنجش ساکارز عسل ارائه می‌شود.

وی، با اشاره به اهمیت کنترل کیفی عسل اظهار داشت: عسل به عنوان یک محصول با ارزش طبیعی در دنیا شناخته می‌شود و براین اساس سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای در راستای پرورش زنبور عسل و کندوداری صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فناوری‌های زیستی دانشگاه شهید بهشتی، افزود: «گروه پژوهشی سنجش عسل بهشتی» متشکل از متخصصان رشته بیوشیمی، گرده شناسی و میکروبیولوژی حدود ۳ سال است که بر روی محتوای بیوشیمیایی و خواص درمانی عسل تحقیق می‌کنند و در این راستا به نوآوری‌های بسیاری هم دست یافته‌اند.

دکتر مینایی، با اشاره به ویژگی‌های سنجش ساکارز ابداعی محققان دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: اندازه‌گیری مقدار ساکارز به روش آنزیمی، یک روش کاملاً دقیق است که مختص این آزمایشگاه بوده و در هیچ آزمایشگاه دیگری انجام نمی‌شود. این روش از سنجش توسط هیدرولیز اسیدی ساکارز که در بسیاری از آزمایشگاه‌ها انجام می‌گیرد بسیار دقیق‌تر و ساده‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha