کد خبر: ارائه-خدمات-پرستاری-به-بیش-از-45-هزار-بیم
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر مریم حضرتی، با بیان اینکه ارائه خدمات مراقبت پرستاری در منزل، کاهش مراجعات و موارد بستری بیمارستانی، کاهش هزینه ها، ارتقای خودمراقبتی بیماران مبتلا و خانواده آنها و افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت را به دنبال دارد، اظهار کرد: حدود یک هزار مرکز مراقبت پرستاری در منزل مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۵۶۱ مرکز فعال هستند.

تدوین و ابلاغ دستورالعمل "نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در منزل" و بسته استاندارد خدمات پزشکی و پرستاری در منزل در مبتلایان به کووید ۱۹ خفیف

وی افزود: با توجه به ظرفیت مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل و در راستای توانمند سازی، سازماندهی و ارتقای کیفیت خدمات این مراکز، دستورالعمل "نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در منزل" و همچنین، بسته استاندارد خدمات پزشکی و پرستاری در منزل در مبتلایان به کووید ۱۹ خفیف با مشارکت واحد های مختلف صف و ستاد تدوین و ابلاغ شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: مراکز مشاوره و ارائه خدمات مراقبت های پرستاری در منزل، به رغم مواجهه با چالش های بسیار در پاندمی کووید ۱۹ توانستند با ارائه خدمات پزشکی، پرستاری، توانبخشی و تجهیزاتی، به نیاز جامعه پاسخ دهند که جای تقدیر دارد.

دکتر حضرتی، راحتی و آسایش بیمار و خانواده، کاهش سردرگمی بیماران و همراهان در مراکز درمانی، آگاهي همراهان و خانواده بيمار از روند بهبودي بيمار، کاهش مراجعات به مراکز درمانی، صرفه جویی اقتصادی برای بیماران، استفاده بهینه از تخت های بیمارستان جهت بیماران نیازمند، کاهش انتشار عفونت های بیمارستانی و قرنطینه افراد مبتلا برای جلوگیری از انتشار عفونت را بخشی از مهم ترین مزایای این طرح برشمرد ‌و گفت: از سوی دیگر، عدم پوشش بیمه ای خدمات و عقد قرارداد توسط سازمان های بیمه گر با مراکز مراقبت در منزل، عدم واقعی بودن تعرفه های خدمات پرستاری در منزل، هزینه بالا و مشکلات تامین وسایل و اقلام حفاظت شخصی، عدم پوشش بیمه مسئولیت حرفه ای جهت پرستاران شاغل در این مراکز و عدم آگاهي كافي جامعه از خدمات مراکز مراقبت پرستاری در منزل از مهم ترین چالش های پیش روی این مراکز تلقی می شوند که نیاز به مداخله عاجل دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف غایی کلیه اقدامات این معاونت، افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت است، تصریح کرد: از آنجا که مردم تمایل دارند خدمات سلامت را در منزل دریافت کنند، رفع موانع به ویژه واقعی شدن تعرفه ها و پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل می‌تواند گامی مؤثر در توسعه و ارائه خدمات مورد نیاز جامعه در منزل ، چه در طی پاندمی کووید 19 و چه بعد از آن باشد که پیامد آن، کاهش بخشی از بار نظام سلامت خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha