کد خبر: ارائه-خدمات-به-بیماران-مبتلا-به-کرونا-د
۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۱

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه از این تعداد 23 مرکز در مشهد و 18 مرکز در شهرستان های زیر پوشش فعال است خاطر نشان کرد: به منظور گسترش خدمات رسانی به بیماران در حال حاضر 11 مرکز منتخب در مشهد به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در این مرکز خدمات سطح یک شامل ویزیت پزشک و انجام تست پی سی آر و رپید تست به صورت رایگان انجام می شود تصریح کرد: علاوه بر این 160 درمانگاه عمومی بخش خصوصی نیز خدمات سطح یک را به بیماران مبتلا به کرونا ارائه می دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماران در صورت نیاز به خدمات تخصصی به سطح دو که شامل 20 مرکز است ارجاع می شوند افزود: این مراکز ضمن حضور پزشک متخصص، مجهز به آزمایشگاه و مراکز تصویربرداری نیز هستند.

دکتر قلیان با بیان اینکه بیماران در صورت نیاز به خدمات بستری، به سطح سه یا بیمارستان ها ارجاع داده می شوند اظهار کرد: اجرای برنامه نظام ارجاع و خدمات سطح بندی شده نقش موثری در کاهش بار مراکز درمانی داشته است بنابراین از مردم درخواست می شود در صورت بروز علائم اولیه ابتلا به کرونا ضمن تماس با سامانه 191 و دریافت راهنمایی های لازم به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha