کد خبر: ارائه-خدمات-بهداشتی-کرونا-به-مددجویان
۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶
ارائه خدمات بهداشتی کرونا به مددجویان کمیته امداد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ حسین خدرویسی در مورد اقدامات کمیته امداد در طول همه‌گیری کرونا، اظهار داشت: این نهاد از زمان شیوع کرونا هماهنگ با سیاست‌های کلی ستاد ملی مبارزه با کرونا، ستاد کرونا را در کمیته امداد و همین طور در استان‌ها و ادارات کل کمیته تشکیل داد.

وی افزود: ستاد ملی تشکیل شده در بخش‌های مختلف بهداشتی، پیش‌گیری و درمان به مددجویان تحت حمایت آسیب‌دیده از بحران کرونا خدماتی، چون اهدای بسته‌های حمایتی و بهداشتی را ارائه می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در مورد نحوه خدمات‌رسانی این مرکز با توجه به اعلام محدودیت‌ها تاکید کرد: ما هماهنگ با دولت تلاش کردیم شیوه‌های خدمت‌رسانی را تغییر دهیم، از این رو برای جلوگیری از تجمع و عدم حضور مددجویان، شیوه‌های کاری مددجویی را نیز الکترونیک کردیم.

خدرویسی در مورد ارائه خدمات به خانواده‌های تحت پوشش آسیب دیده از فوت سرپرست یا یکی از اعضای آن بر اثر کرونا گفت: خانواده‌های تحت حمایت که سرپرست یا عضوی از خانواده فوت شده است، علاوه بر کمک‌های فوق شامل اقلام بهداشتی و معیشتی، کمک‌های مالی نیز ارائه شده است. به طور کلی اقدامات ما از زمان بحران کرونا افزایش یافته است و ارائه خدمات موردی، بسته‌های معیشتی و همچنین افزایش ۶۷ درصدی مستمری افراد تحت پوشش از جمله اقدامات ما در این دوران است.

وی در مورد این سوال که اقدامات این سازمان برای واکسیناسیون افراد تحت پوشش چیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مددجویان ما سالمندان و بیماران صعب‌العلاج هستند، بر طبق زمان بندی اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسینه شده‌اند. اما به طور کلی ما تابع سیاست‌های کلی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

خدرویسی در پایان با اشاره به موضوع کمک‌ها به محرومان سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان و بلوچستان به همراه خیران و گروه‌های جهادی حاضر شدیم و افراد آسیب‌پذیر را مورد حمایت و مساعدت قرار دادیم. همچنین بسته‌های معیشتی و بهداشتی در اختیار آنان قرار داده‌ایم. در استان سیستان برای جامعه مددجویی بسته‌های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کمک اداره کل کمیته امداد همراه با خیرین و گروه‌های جهادی صورت گرفته است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha