کد خبر: ارائه-خدمات-آزمایشگاه-پیش-بالینی-در-مس
۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۰

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با گذشت بیش از سه سال از افتتاح آن با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با راه‌اندازی ده بخش آزمایشگاهی در حال فعالیت است.

این آزمایشگاه با تکیه بر توان داخلی و استفاده از تجهیزات ساخت ایران با انجام 333 پروژه برای 81 دانشگاه و پژوهشکده و اخذ 4015 تصویر و 2459 ساعت خدمات تصویربرداری توانسته گام بسزایی در راستای پیشرفت علمی در زمینه مطالعات پیش بالینی بردارد.

این مجموعه با اتصال به شبکه آزمایشگاهی کل کشور شرایطی را مهیا کرده تا محققان بتوانند با کمترین هزینه از خدمات این آزمایشگاه استفاده کنند که نتیجه آن مشارکت 70 درصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 234 پروژه و 30 درصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تعداد 99 پروژه می‌باشد.

همچنین در راستای رسالت خود در ترویج و آموزش، آزمایشگاه پیش بالینی با هدف معرفی و آشنایی هر چه بیشتر محققان با مطالعات پیش بالینی، تجهیزات و توان آزمایشگاهی این مرکز، تاکنون 24669 نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار کرده است.

علیرغم شیوع همه‌گیری ویروس کووید 19 در پایان سال 98، مدت زمان فعالیت آزمایشگاه و ارائه خدمات رشدی 3.5 برابری نسبت به سال 97 داشته و این رشد تا پایان آذر 99 با رقم 1.5 درصد همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار ارائه‌شده بیشترین ساعت فعالیت مربوط به آزمایشگاه MicroCT با 1182 ساعت خدمت و 735 تصویر ثبت‌شده است.

آزمایشگاه آنالیز تصویر با 510 ساعت خدمات پژوهشی و آنالیز 3860 تصویر ثبت‌شده در رتبه دوم این مرکز قرارگرفته است.

طبق گزارشات ثبت‌شده از لحاظ تعداد تصویر اخذشده بعد از آزمایشگاه آنالیز تصویر، آزمایشگاه  Optic با 2121 تصویر در رتبه دوم قرار دارد.

از میان سایر آزمایشگاه‌های مجموعه پیش بالینی، آزمایشگاه MicroPET با میزان فعالیت 322 ساعت و 713 تصویر اخذشده در رتبه سوم و آزمایشگاه   Micro SPECTبا 82 ساعت فعالیت پژوهشی و 291 تصویر گرفته‌شده در رتبه چهارم به ارائه خدمات می‌پردازد.

این آمار نشان‌دهنده فعالیت پویای این آزمایشگاه علیرغم ناشناس بودن این علم در ایران می‌باشد که شرکت‌های دانش‌بنیان با محصولات ساخت ایران این  مهم را به هدف رسانده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آزمایشگاه http://tpcf.tums.ac.ir  مراجعه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha