کد خبر: ارائه-آموزش-های-حین-ازدواج-به-صورت-مجاز
۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶

 به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مهدی غلامی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا امکان حضور مخاطبین را در کلاس های آموزشی حین ازدواج غیر ممکن کرده است، بیان کرد: برنامه ریزی ها برای برگزاری کلاس های آموزشی با حضور سه گروه روان شناسی خانواده ، احکام و اخلاق و تنظیم خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: درآینده نزدیک آموزش های حین ازدواج به صورت آنلاین برگزار می شود زیرا حضور در این کلاس های آموزشی، اجباری و در راستای اجرای طرح ملی ترویج ازدواج آگاهانه در نظر گرفته شده است.

کارشناس مسئول باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدنیز ابراز کرد: قدمت برگزاری این کلاس های آموزشی ۲۵ سال است؛ که در گذشته این آموزشها به صورت محدود ارائه می شد اما از دو سال گذشته، ساعت برگزاری این دوره آموزشی از دو ساعت به ۶ ساعت ارتقا یافته است.

دکتر امامی خاطر نشان کرد:بتازگی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره های آموزشی حین ازدواج با محدودیت هایی مواجه شده بود از همین رو تصمیم گیری های لازم برای بارگذاری آنلاین این دوره آموزشی  بر روی سایت های دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت.

وی ادامه داد: این برنامه آموزشی ویژه زوجین در آستانه ازدواج با هماهنگی دفتر نهاد رهبری و دفتر سلامت، جمعیت ، خانواده وزارت بهداشت ، درمان و آموزشی برگزار می شود.

دکتر امامی به محتوای آموزشی حین ازدواج اشاره کرد و گفت: آشنایی با ارزش و جایگاه ازدواج، مهارت های اخلاقی دوران عقد و نامزدی، مهارت اخلاقی در تحکیم خانواده، موازین و مهارت های اخلاقی در ایمن سازی خانواده، آشنایی با تفاوت های زن و مرد از جمله محورهای مورد بحث در حوزه اخلاق و سبک زندگی است.

وی بیان کرد: آشنایی با احکام و روابط زناشویی و طهارت، آشنایی با روابط زناشویی غیر مجاز از دیدگاه شرع، آشنایی با روابط محرمیت سببی و نسبی، آشنایی با احکام روابط با نامحرم، آشنایی با احکام پیشگیری از بارداری و سقط جنین ، آشنایی با روابط مالی زوجین در خانواده و خمس از موضوعات محوری در حوزه احکام خانواده است.

دکتر امامی خاطر نشان کرد: افزایش احتمال پایداری و رضایت زندگی مشترک در حوزه دانشی، بینشی و توانشی هدف اصلی از برگزاری دوره آموزشی حین ازدواج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha