کد خبر: ادامه-کابوس-نظامیان-آمریکایی-در-سالگ
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۶:۴۶
ادامه 'کابوس' نظامیان آمریکایی در سالگرد حمله به عین الاسد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،یک روزنامه آمریکایی در سالگرد سیلی موشکی ایران به نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» در آمریکا نوشت، نیروهای آمریکایی با این که از هجوم موشک‌های ایران در عین الاسد جان سالم به در بردند، اما با گذشت یک سال هنوز با عواقب آن مواجه‌اند.

روزنامه «واشنگتن پست» یکشنبه شب به وقت تهران گزارشی منتشر کرد که در آن برخی نظامیان آمریکایی مستقر در عین السد هنگام حمله موشکی ایران گوشه‌هایی از خاطرات تلخ خود را افشا کردند. به نوشته این روزنامه، با این که هیچ نظامی آمریکایی در حملات موشکی ایران کشته نشد، اما این قدرتمندترین حمله به آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر بود.

سرگرد «آلن جانسون» با به یادآوری موج‌های انفجار ناشی از حمله موشکی ایران گفت: «هنوز اضطراب دارم و هنوز کابوس می‌بینم و صدای موشک‌ها را به خاطر می آورم.»

جانسون گفت: «واقعیت این بود که همه علائم آسیب مغزی را داشتند. اما این علائم در مقایسه با آنچه که ما تمام شب را پشت سر گذاشتیم، ناچیز بود.»

سرهنگ دوم «جاناتان جردن» افسر عملیات نیروی هوایی آمریکا در عین الاسد گفت، نمی‌توان تصور کرد که کسی از آسیب‌ها ی روحی و روانی ناشی از این حمله موشکی در امان مانده باشد.

به نوشته این روزنامه، 110 پرسنل نظامی آمریکا مستقر در عین الاسد حین حمله موشکی ایران با آسیب مغزی مواجه و برخی نیز مدت‌ها بستری شدند.

واشنگتن پست با افشای جزئیات بیشتری از حمله موشکی ایران به عین الاسد و مخفی کاری آن موقع پنتاگون نوشت، 29 نظامی آمریکا از جمله سرگرد جانسون به شدت مجروح شدند و به همین دلیل آمریکا به آن‌ها نشان «پرپل هارت» (نشان به اصطلاح شجاعت) را اهدا کرد. به گفته بازماندگان این حادثه، حمله ایران باعث عصبانیت و درماندگی برخی نظامیان شد. «ساموئل لواندر» کارشناس نیروی هوایی ارتش آمریکا مستقر در عین الاسد گفت، ایرانی‌ها با موشک‌های قدرتمند از کیلومترها دورتر به عین الاسد حمله کردند.

«نوال یارنز» دیگر نظامی آمریکایی گفت که لحظاتی قبل از حمله موشکی ایران تصمیم به ضبط پیامی برای پسرش می‌گیرد تا شاید آخرین سخنان را با او در صورت وقوع اتفاقی بد در میان گذارد.

«درو داونپورت» پرسنل دیگر ارتش آمریکا مستقر در عین الاسد نیز با بازگویی گوشه‌هایی از این ماجرا گفت، اولین موشک حدود ساعت یک و سی دقیقه بامداد به وقت محلی کنار یک خودروی ضد مین برخورد کرد . وی در ادامه گفت: «ابرهای قارچی قرمز و نارنجی را به یاد می آورم. این یکی از بدترین اتفاقاتی بود که تاکنون مشاهده کرده‌ام.»

درو داونپورت در بخش دیگر به صراحت گفت که برخی هنوز نمی‌دانند که چه اتفاقی افتاد و این موردی مایوس کننده است.

واشنگتن پست در خاتمه نوشت، نیروهای آمریکایی با اینکه از هجوم موشک‌های ایران جان سالم به در بردند، اما با گذشت یک سال هنوز عواقب آن حمله گریبانگیر آن‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha