کد خبر: اختلال-طولانی-سیستم-ایمنی-بعد-از-ابتلا
۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴

به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، از سال‌ها پیش این فرضیه نزد پزشکان مطرح بود که ابتلا به سرخک باعث می شود سیستم ایمنی بدن ضرورت دفاع از انسان در برابر عفونت های مختلف را فراموش کند و حالا این فرضیه با پژوهش های گسترده به اثبات رسیده است.

بر همین اساس، ابتلا به ویروس سرخک باعث می شود سیستم ایمنی بدن به مشکل فراموشی دچار شود و از همین رو افراد بعد از بهبود این بیماری ممکن است سال ها در برابر عفونت‌های گوناگون آسیب پذیر باقی بمانند.

این مشکل به خصوص در مورد افرادی که در سنین پایین به سرخک مبتلا شوند جدی تر است و لذا بهتر است مراقبت های جدی برای حفظ سلامت کودکان در سن کم به عمل آید تا این افراد به این بیماری مبتلا نشوند.

بررسی جدید با تحقیق بر روی 77 کودک از سال 2013 بدین سو در هلند صورت گرفته و تحقیقات نشان داده که 11 تا 73 درصد از حافظه سیستم ایمنی بدن به دنبال ابتلا به سرخک آسیب دیده و بازسازی آن چندسالی به طول انجامیده است، این اختلال در حافظه سیستم ایمنی بدن باعث می شود تولید آنتی بادی های ضروری پس از نفوذ عفونت به بدن انجام نشود، در حال حاضر هیچ راه حل قطعی برای مقابله با این مشکل وجود ندارد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha