کد خبر: اختصاص-2200-میلیارد-ریال-اعتبار-برای-اعطا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه انعقاد تفاهم نامه معاونت های فرهنگی و دانشجویی و بهداشت وزارت بهداشت با بانک قرض الحسنه مهر ایران که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه عزیزان در بانک قرض الحسنه مهر ایران با مسئولیت پذیری و مشارکت بین بخشی به میدان عمل آمدند، اظهار کرد: این عزیزان با فکری خردمندانه دیرکرد اقساط مشتریان خود را در حوزه سلامت مردم سرمایه گذاری کرده اند.
 وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران از نظر متد بانکداری اسلامی سومین رتبه بین المللی را کسب کرده است، گفت: این عزیزان وسایلی همچون دستگاه اکسیژن، تب سنج، دستگاه های ضدعفونی به ارزش 130 میلیارد ریال تهیه کرده اند که به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی در اختیار مسئولان در بخش بهداشت قرار داده شده است؛ همچنین 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به صورت وام در اختیار 22 هزار نفر از عزیزان کادر بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت.
دکتر لاری ضمن تشکر از عوامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای همکاری و مشارکت با وزارت بهداشت در دوران شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد: این اقدام الگویی برای همه بانک ها و نهادها شود تا بحث سلامت در دوران شیوع کووید 19 بیش از پیش مورد توجه باشد.
توزیع 15 هزار قلم تجهیزات پزشکی در سراسر کشور
در ادامه این جلسه  دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران با بیان اینکه این بانک در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه ای بالغ بر 130میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید-19 در طرح شهید سلیمانی کرده است، گفت: در طرح مذکور در مجموع حدود 15 هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کننده UV ، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین 126 مرکز منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع می شود.
مدیرعامل بانک مهر ایران در ادامه عنوان کرد: در همین راستا، تجهیزات پزشکی تهیه شده توسط بانک مهرایران در 63 دانشگاه علوم پزشکی واقع در 31 استان کشور توزیع خواهد شد.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت مرتبط با بیماری کووید 19
دکتر اکبری با اشاره به اختصاص بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کادر بهداشت و درمان مرتبط با این بیماری توسط بانک مهر ایران بیان کرد:  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت مرتبط با بیماری کووید 19 که از سوی دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معرفی می شوند از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
وی با اشاره به اینکه بر این اساس به افراد معرفی شده، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف فردی 100 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد و مدت بازپرداخت 24 ماهه پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: بانک مهرایران بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی است که بار دیگر به عنوان پیشگام در عرصه مسئولیت های اجتماعی برای نخستین بار وجه التزام و جریمه دیرکرد دریافتی خود را صرف فعالیت‌های عام المنفعه می کند.
وی ادامه داد: نظام بانکداری اسلامی، می‌کوشد تا با نوآوری‌ در طراحی محصولات بانکی، اهداف اقتصاد اسلامی را محقق سازد. یکی از ابزارهای تحقق این اهداف، حذف وجه التزام و یا اختصاص آن به امور عام المنفعه است.
دکتر اکبری عنوان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران این بار نیز با حمایت صد درصدی سهامداران و تایید هیات مدیره بانک، مقرر کرد تا همانند بسیاری از بانک‌های کشور‌های اسلامی، وجه التزامی که براساس قانون دریافت می‌شود را به انجام کار‌های عام المنفعه مثل: مدرسه سازی، ساخت خانه بهداشت و احداث مسکن روستایی اختصاص دهد.
مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: این بانک، برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه از محل جریمه دیرکرد، اقدام به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی کرده است و این اقدام اولین گام شایسته بانک مهرایران برای استفاده از وجه التزام در امور عام المنفعه به شمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha