کد خبر: اختصاص-بودجه-۱۰-هزار-میلیاردی-برای-۱۰۹
۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۲۷

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) علی اعطا در نشست خبری خود با اشاره به ویژگی های بودجه شهرداری تهران در سال ٩٩ و فرآیند بررسی آن در شورای شهر اظهار داشت: رقم کل بودجه با ٢۵ درصد افزایش نسبت به بودجه سال ٩٨ به همراه متمم که بعد به تصویب رسید بالغ بر سی هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری مدعی تحقق این بودجه برای سال ٩٩ است، گفت: این موضوع در شورای شهر بررسی می شود و امیدواریم که تحقق آن امکان پذیر باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: برنامه‌های اولویت محور کمیسیون ها شامل ١٠٩ پروژه در لایحه بودجه سال ٩٩ دیده شده و برای این پروژه ها ١٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اعطا به شیوه فعالیت شرکت و سازمان ها که براساس قانون تجارت اداره می شوند، اشاره کرد و افزود: مبلغ کمک هزینه سازمان و شرکت ها در مجموع ١٠ درصد افزایش یافته که با توجه به پیش بینی تورم بالای ٣۵ درصد در سال آینده، عملا به معنای کاهش وابستگی سازمان ها و شرکت ها به بودجه شهرداری تهران خواهد بود.

وی اضافه کرد: بودجه شرکت‌ها در یک بازه چهار روزه در کمیسیون‌های برنامه و بودجه بررسی می شود و در ادامه شاهد بررسی نهایی آن در صحن علنی خواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های تشخیص باغ که امروز در شورا بررسی شد، تصریح کرد: بر اساس قانون تشخیص باغ بودن یک ملک بر عهده شورا است و پرونده‌هایی که در کمیسیون‌های ماده هفت نظریه کارشناسی باغ داشته باشد به صحن می آیند تا در مورد آنها رای صادر شود.

اعطا در خصوص قطعاتی که رای باغ می گیرند، گفت: تا پیش از لغو مصوبه برج باغ بر اساس این مصوبه عمل می‌شد و سطح ساخت باغ زیرساخت می رفت و چیزی از آن باقی نمی ماند اما بعد از یک دوره زمانی مصوبه برج باغ تعلیق و مصوبه ای تحت عنوان خانه باغ جایگزین شد.

وی همچنین با اشاره به تخریب برخی از ساختمان‌های با ارزش در ماه های اخیر عنوان کرد: در هفته های اخیر حساسیت هایی در جامعه فرهنگی کشور نسبت به تخریب بناهای ارزشمند معاصر ایجاد شد و به رسانه ها راه پیدا کرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تخریب این بناها که مربوط به دوره خاصی از معماری شهر تهران هستند اولین لطمه را به هویت شهر وارد می کنداما سود اقتصادی فراوانی به مالک آن می رساند، گفت: قوانین و مقررات جاری برای حفاظت از همه بناهای ارزشمند معاصر کافی نیست و در شرایطی که ساخت و ساز فعالیت پرسودی در سال های اخیر بوده است این موضوع باعث شده این نوع بناها به سرعت تخریب و چهره شهر دایما در حال پوست اندازی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha