کد خبر: اخبار-کوتاه-پلیسی-از-دستگیری-سارقان-خو
۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
به گزارش گروه انتظامی‌ طبنا(خبرگزاری سلامت)، سرهنگ "حسین مافی" رئیس کلانتری 125 یوسف آباد در توضیح این خبر اظهار داشت: ساعت 22:15 شب گذشته ماموران کلانتری 125 یوسف آباد در محدوده خیابان "امیر آباد" در حال گشت زنی بودند، مشاهده می‌کنند، راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری سفید رنگ در کنار خودرویی سواری توقف کرده و سرنشین خودرو از خودروی سواری پیاده و مشغول باز کردن در خودرو پارک شده در کنار خیابان می‌شود. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه عوامل کلانتری برای جلوگیری از ورود خسارت بلافاصله دستور ایست پلیس را صادر می‌کنند، ادامه داد: در این لحظه سرنشین خودرو سوار بر خودروشان شده و هر دو متهم از محل گریختند. وی تصریح کرد: عملیات تعقیب و گریز متهمان آغاز شد و ماموران پس از مدتی تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوائی موفق شدند خودروی متهمان را متوقف و هر دو متهم را دستگیر کنند. کلانتر محله یوسف آباد با بیان اینکه تحقیقات اولیه حکایت از این داشت، خودروی متهمان سرقتی بوده و از محدوده محله یافت آباد سرقت شده است، گفت: هر دو متهم که چاره ای جز به اعتراف نداشتند به سرقت خودرو سفید رنگ اعتراف و اظهار داشند قصد داشتیم خودروی دیگری را سرقت و با فروش لوازم آن هزینه مصرف مواد مخدر مان را تامین کنیم. سرهنگ مافی بااشاره به اینکه هر دو متهم 38 و 40 ساله به کلانتری منتقل شدند و با تکمیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند، اضافه کرد: هر دو متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

شناسایی سارقان مزدا 3

سرهنگ "داود زندی" رئیس کلانتری 120 سیدخندان اظهار کرد: ساعت 1045 دقیقه شانزدهم فروردین ماه ماموران گشت خودرویی کلانتری 120 سید خندان در حوالی خیابان استاد حسن بنا در حال گشت زنی بودند که سرنشینان یک دستگاه خودروی مزدا 3 نظر آنان را جلب کرد. این مقام انتظامی‌با این توضیح که سرنشنان خودرو 2 مرد و یک زن بودند، ادامه داد: عوامل کلانتری برای بررسی موضوع به خودروی مزدا 3 نزدیک که راننده خودرو با گرفتن دنده عقب به سرعت وارد یکی از خیابان‌های فرعی شده و از محل گریختند. وی تصریح کرد: عملیات تعقیب و گریز متهمان آغاز و پلاک انتظامی‌خودروی مزدا 3 از مرکز پیام پلیس استعلام شد که مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و به تازگی به سرقت رفته است. سرهنگ زندی ابراز داشت: ماموران کلانتری چندین مرحله دستور توقف خودرو را صادر و همچنین چند تیر هوائی شلیک کردند، ولی سارقان خودرو بدون توجه به فرمان‌های پلیسی به فرار خود ادامه و پس از 15 دقیقه فرار به سرعت وارد خیابان فرجام شدند. کلانتر محله سید خندان افزود: ماموران کلانتری برای جلوگیری از فرار متهمان و وقوع حوادث احتمالی لاستیک‌های مزدا 3 را نشانه گرفتند و هر سه لاستیک خودرو را پنچر کردند و اما متهمان با خودروی پنچر شده همچنان به فرار ادامه که در نهایت با یک دستگاه میکسر زباله تصادف کردند. وی با اشاره به اینکه راننده و سرنشین خودروها با توقف خودرو به صورت پیاده از محل متواری شدند، افزود: در یک عملیات پلیسی متهمان مهار و هر سه سارق دستگیر شدند. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی سرقتی 5 دستگاه گوشی مسروقه و تعدادی ضبط خودرو کشف شد، گفت: متهمان برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری سید خندان به همراه اموال کشف شده انتقال یافتند. زندی با بیان اینکه در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که هر دو سارق مرد سابقه دار بوده و پیش تر با حکم قضائی روانه زندان شده اند، تصریح کرد: متهمان در خصوص گوشی‌های کشف شده اظهار داشتند، علاوه بر سرقت لوازم خودرو با خودروی سرقتی، گوشی‌های سرقتی را از عابران پیاده زورگیری کرده اند و بلافاصله سوار بر خودرو سرقتی شده و گریخته اند. کلانتر محله سید خندان با اشاره به اینکه هر دو مرد سارق اعتراف کردند سرقت‌ها را با همکاری زن سارق برای اینکه سایر افراد به آنها شک نکنند، مرتکب شده اند، گفت: تا کنون مال باختگان گوشی‌های سرقتی شناسایی شده و اموال سرقتی به آنها تحویل شده است. این مقام پلیسی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش 3 میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: هر سه متهم برای صدور دستور قضائی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارقان لوازم خودرو بلافاصله پس از سرقت

سرهنگ "ابراهیم شریفی مقدم" رئیس کلانتری 147 گلبرک گفت: صبح امروز ماموران کلانتری 147 گلبرگ در حال گشت زنی در محدوده کلانتری بودند که توقف یک دستگاه موتورسیکلت در کنار یک دستگاه خودروی سواری نظرشان را جلب کرد. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه ترک نشین موتورسیکلت در حال سرقت لوازم داخل خودرو بود، گفت: بلافاصله ماموران گشت انتظامی‌کلانتری دستور ایست پلیس را صادر ولی ترک نشین سوار بر موتورسیکلت شده و هر دو موتورسوار از محل گریختند. رئیس کلانتری گلبرک ابراز داشت: عملیات تعقیب و گریز متهمان آغاز و ماموران چند مرتبه دستور توقف موتورسیکلت را اعلام ولی سارقان همچنان به فرار خود ادامه که ماموران برای توقف موتورسیکلت چند تیر هوائی شلیک کردند. وی عنوان کرد: موتورسواران همچنان بدون توجه به دستور پلیس به فرار خود ادامه تا اینکه راکب موتورسوار تعادل آن بر هم خورده و با زمین برخورد می‌کند. سرهنگ شریفی مقدم با اشاره به اینکه در این عملیات تعقیب و گریز ترک نشین موتورسیکلت مصدوم و با حضور عوامل امدادی به نزدیکترین بیمارستان منتقل شد، گفت: راکب موتورسیکلت دستگیر و تعدادی لوازم مورد نیاز برای سرقت و 5 دستگاه ضبط خودرو از متهمان کشف شد. این مقام پلیسی با اشاره به اینکه راکب موتورسیکلت در همان بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: متهم به همراه اموال سرقتی به کلانتری منتقل و در این خصوص پرونده ای تشکیل شد. کلانتر محله گلبرک عنوان کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت هر دو متهم سابقه دار بوده و پیش تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده اند. وی خاطر نشان کرد: تا کنون سه تن از مال باختگان شناسایی شده اند و اموال سرقتی به آنان تحویل شد.

حرکت موتورسیکلت‌ها به موازات وسایل نقلیه در یک خط عبور ممنوع است

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: خط کشی معابر برای نظم دادن و زیبایی در حرکت، تعیین مرز عبور حرکت وسایل نقلیه، تفکیک مسیرها، احتیاط و پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی است. بنا بر این گزارش کلیه رانندگان علی الخصوص موتورسواران ملزم به حرکت بین خطوط بوده و می‌بایست پشت سر هم و با رعایت فاصله طولی و عرضی مناسب حرکت کنند تا از حوادث و سوانح رانندگی به ویژه در مواقع تغییر مسیرهای ناگهانی پیشگیری شود. مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تذکر داد: حرکت موتورسیکلت‌ها به موازات وسایل نقلیه در یک خط عبور ممنوع است و موتورسواران موظف هستند ضمن استفاده از کلاه ایمنی استاندارد، بین خطوط تردد کنند و در صورت نیاز به گردش یا تغییر مسیر حتما از چراغ راهنما استفاده کنند.

یکی از سارقان منازل کیانشهر دستگیر شد

سرهنگ کارآگاه " احمد نجفی " معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: در اواسط آذرماه سال گذشته دو فقره پرونده سرقت منزل به شیوه تخریب درب از یک ساختمان 8 واحدی به کلانتری 158 اعلام شد. معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 15 تهران به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد. وی افزود: شاکیان با حضور در اداره هفدهم گفتند، ما برای خرید از منزل خارج و پس از بازگشت متوجه تخریب درب ورودی و سرقت اموال از قبیل: طلاجات، تابلو فرش، وجه نقد به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان شدیم. این مقام پلیسی ابراز داشت: کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت و بررسی‌های میدانی چهره سارقان جوان 20 الی 25 ساله را بدست آوردند. نجفی اشاره کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی و بررسی سوابق مجرمان حرفه ای هویت یکی از سارقان شناسایی شد و با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مرجع قضائی دستور دستگیری سارق صادر شد. این مقام پلیسی تصریح کرد: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی خود متوجه شدند سارق جوان به اتهام حمل مواد مخدر در اسفند ماه دستگیر و به زندان منتقل شده است که بلافاصله با هماهنگی بازپرس پرونده وی به اداره هفدهم انتقال شد. معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: متهم در بازجوئی‌های تکمیلی لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی سرقت از منازل با همکاری همدستش به 5 فقره سرقت دیگر معترف شد. وی تصریح کرد: سارق جوان گفت: با انتخاب سوژه‌ها ( منازل ) در طبقات اول و دوم و با اطمینان از نبود صاحبخانه و نبود ابزار امنیتی وارد آپارتمان شده و اموال با ارزش موجود را منازل را سرقت و متواری می‌شدیم. اموال مسروقه را به افراد ناشناس به قیمت پایینتری می‌فروختیم. نجفی گفت: متهم اضافه کرد، پس از سرقت در حال انتقال مواد مخدر بودم توسط پلیس دستگیر شدم و اطلاعی از همدستم ندارم. این مقام پلیسی در پایان با بیان اینکه دستگیری همدست سارق در دستور کار کارآگاهان قرار دارد ، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم و شناسایی محل‌های سرقت، سارق جوان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار دارد.

ماده مخدر فنتالین را بشناسیم

سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت عنوان کرد: از آنجا که احتمال توزیع و ترانزیت اینگونه مواد مخدر خطرناک به کشورهای خاورمیانه به ویژه کشورمان ایران بعید نیست آشنایی والدین با انواع مواد مخدر و انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی آنان ضروری است. وی در ادامه به یک نوع از مواد مخدر به نام فنتالین اشاره داشد و گفت، فنتالین 100 بار قوی تر از مورفین و 50 بار قویتر از هرویین می‌باشد و برخلاف هرویین و مرفین ریشه طبیعی نداشته و فقط به صورت آزمایشگاهی تولید می‌شود. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: این ماده عمدتا برای مصارف پزشکی استفاده می‌شود، ولی از سال 1970 میلادی سوء مصرف این موارد در سایر کشورها مشاهده و در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. معمولا این ماده با هرویین مخلوط شده و از آنجا که قدرت فنتالین به مراتب بیش از هرویین است افزایش ریسک بسیار زیادی در اوردوز و مرگ و میر مصرف کنندگان ایجاد می‌کند. این مقام انتظامی‌افزود: با توجه به قدرت بالای این ماده حداقل دوز کشنده آن 250 میکروگرم است به طوری که بسیاری از اوردوزهایی که به هرویین نسبت داده می‌شود مربوط به فنتالین است. به طور مثال فنتالین طی دو سال گذشته در 80 درصد مرگ‌های ناشی از اوردوز در کانادا نقش داشته و در آمریکا به عنوان مرگبارترین ماده مخدر شناخته شده است. در سال 2016 بیش از 18000 نفر در اثر مصرف این ماده در آمریکا جان باخته اند. این ماده امکان جذب از ناحیه پوست را داراست و بسیار کشنده محسوب می‌گردد. حسنوند در پایان اعلام کرد: اگر چه خوشبختانه این نوع ماده مخدر در ایران چندان شناخته شده نیست و ما گزارشی خاصی در خصوص استعمال آن توسط افراد را نداشته ایم ولی والدین می‌بایست به این امر توجه داشته باشند.

اختلافات خانوادگی و انتقام در فضای مجازی

سرهنگ "تورج کاظمی" رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: خانمی‌24 ساله ساکن حوالی خیابان شریعتی تهران در هشتم دی ماه سال گذشته با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد، شخصی ناشناسی با ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام مطالب توهین آمیز و کذبی را علیه من منتشر کرده است که موجب سلب آرامش در زندگیم و تحمل فشارهای روحی و روانی شده است. این مقام انتظامی‌بیان داشت: شاکی در ادامه گفت به فرد خاصی مشکوک نیستم، ولی مدتی است که با همسرم دچار اختلاف خانوادگی شده ام و تا کنون مرا به دفعات مختلف تهدید کرده است. رئیس پلیس فتا تصریح کرد: با توجه به فشارهای روحی وارد شده به شاکی، بررسی موضوع بلافاصله در اختیار تیمی‌از ماموران پلیس فتا قرار داده شد و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم اطلاعات دقیقی از شاکی دارد و ظن پلیس به همسر شاکی قوت گرفت. وی تصریح کرد: با ادامه تحقیقات پلیسی متهم بودن همسر شاکی محرز شد و با دستور قضائی متهم در بیست و چهارم اسفند ماه سال گذشته به پلیس فتا دعوت شد. سرهنگ کاظمی‌افزود: متهم که در ابتدا منکر ارتکاب هر گونه فعلی علیه متهم بود، به ناچار پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و اظهار کرد، قبول دارم صفحه ای را ایجاد و مدیریت کردم و با انگیزه نفرت و انتقام جویی این عمل را انجام دادم. سرهنگ کاظمی‌با بیان اینکه متهم پس از تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد، اضافه کرد: فضای مجازی محل انتقام‌جویی و تسویه حساب‌های شخصی نیست و آبروی افرادی که از طریق فضای مجازی بویژه شبکه‌های اجتماعی ریخته شود دیگر قابل جبران نیست.

پلمپ 110واحد صنفی متخلف در طرح فاصله گذاری اجتماعی

سرهنگ "ذوالفقار برفر" جانشین پلیس امنیت عمومی‌پایتخت با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی‌مردم و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از ابتدای اجرای طرح تعطیلی واحد‌های صنفی غیر ضروری برابر مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ماموران ادارات نظارت بر اماکن عمومی‌پایگاه‌های ده گانه پلیس امنیت تهران بزرگ با همکاری اتاق اصناف در24ساعت گذشته از یک هزار و 240 واحد صنفی در شهر تهران بازدید کردند. وی بیان داشت: در این رابطه به متصدیان بیش از هزار واحد صنفی تذکر و 110واحد صنفی نیز پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات صنفی و همچنین بی توجهی به مصوبات طرح سراسری فاصله گذاری اجتماعی پلمپ شدند. جانشین پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ در پایان ضمن قدردانی از متصدیان صنوفی که پلیس را در این طرح همراهی کردند، از شهروندان خواست: با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن 110 پلیس را در تامین بهتر امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری مهلک کرونا یاری کنند.

کشف 2میلیاردی ماسک و اقلام ضدعفونی کننده احتکاری

سرهنگ "سعید راستی" رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌پایتخت در بیان جزئیات این خبر گفت: در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع دست برخی افراد فرصت طلب و سودجو، روز گذشته طرح شناسایی و دستگیری محتکران و سودجویان عرصه تهیه و توزیع لوازم بهداشتی در دستور کار ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌تهران بزرگ قرار گرفت. وی افزود: ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌در پایش‌های اطلاعاتی  موفق شدند انباری در حوالی خیابان کمیل  که محل دپو و احتکار انواع ماسک، مایع و مواد ضد عفونی الکلی بود را  شناسایی کنند. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از انباری اخذ شد، گفت: با هماهنگی‌های قضائی غروب روز هفدهم اسفندماه تیمی‌از ماموران این مرکز به  محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی، متهم را دستگیر کنند. رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌پایتخت افزود: در بازرسی از محل 29هزار و 815 ماسک، 910 ژل ضدعفونی دست 500گرمی، 173  محلول ضدعفونی دست 100 گرمی‌و 30  اسپری ضدعفونی دست احتکار شده کشف شد. رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی‌پایتخت در پایان  با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 2 میلیارد ریال برآورد کرده اند،خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و متهم تحویل مرجع قضائی شد.

تولید محلول ضد عفونی کننده در بهداری پلیس پایتخت

دکتر "کوروش پدیدار" معاون بهداشت، امداد و درمان پلیس پایتخت اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان پلیس پایتخت با همکاری کارکنان معاونت بهداشت، امداد و درمان خط تولید محلول ضد عفونی کننده در بهداری پلیس پایتخت افتتاح شد. این مقام پلیسی با اشاره به اینکه این محلول ضدعفونی کننده همراه با لیبل تهیه مصرف آن در اختیار کارکنان پلیس پایتخت قرار داده شده است، ادامه داد: با تلاش و همت کارکنان این معاونت، تا کنون 7 هزار بسته اقلام بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک در یگان‌های انتظامی‌توزیع شده است. معاون بهداشت، امداد و درمان پلیس پایتخت افزود: تردد کلیه کارکنان به یگان‌های انتظامی‌با استفاده از تب سنجی کنترل و در صورت داشتن علائم بیماری کرونا از ورود کارکنان به داخل یگان‌های انتظامی‌جلوگیری و بلافاصله خدمات درمانی ارائه خواهد شد.

تقلید کورکورنه از سریال پایتخت دردسر ساز شد

سرهنگ "سعید دهقان" فرمانده قرارگاه جنوب گشت انتظامی‌یگان امداد پایتخت گفت: روز گذشته هفدهم فروردین ماه واحد گشت انتظامی‌قرارگاه جنوب گشت انتظامی‌یگان امداد تهران بزرگ در محدوده بزرگراه بسیج در حال گشت زنی بودند که به یک دستگاه خودروی پژو 206 با شیشه‌های دودی و پلاک شهرستان مشکوک شدند و مدتی آن را تحت مراقبت قرار دادند. فرمانده قرارگاه جنوب با بیان اینکه راننده خودروی 206 با دیدن گشت انتظامی‌پلیس به سرعت خود افزود تا بدین طریق از دید پلیس دور شده و متواری شوند، ادامه داد: عملیات تعقیب و گریز متهم آغاز و ماموران یگان امداد موفق شدند پس از مدتی تعقیب و گریز، خودرو را متوقف و راننده آن را دستگیر کنند. وی بیان داشت: متهم که در بازجوئی اولیه پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی‌داد، خودروی وی بررسی که در بررسی‌های بیشتر 240 ماسک پزشکی N95 که به صورت غیر مجاز و قاچاق توسط متهم تهیه شده بود کشف کردند. این مقام انتظامی‌در ادامه بیان داشت: در بررسی‌های تکمیلی از خودروی متهم یک قبضه اسلحه کلت قلابی به همراه جلد اسلحه و یک عدد اسپری اشک آور کشف شد و متهم در این خصوص اظهار داشت، به سبک بازیگر سریال پایتخت قصد مانور داشته است. سرهنگ دهقان از تقلید کورکورانه متهم از سریال پایتخت انتقاد کرد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 240 میلیون ریال برآورد کرده اند. وی در پایان خاطر نشان کرد: متهم به همراه اموال کشف شده برای سیر مراحل قانونی و تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار پلیس پیشگیری تهران بزرگ قرار گرفت.

لزوم همکاری بیشتر شهروندان در طرح فاصله گذاری اجتماعی

جانشین فرمانده انتظامی‌تهران بزرگ در یادداشتی اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی شامل برنامه‌های جامعی است که از جانب دولت‌ها و ستاد‌های مبارزه با بیماری کرونا در کشورها بر اساس موقعیت جغرافیایی، جمعیت، میزان امکانات  خصوصا در  موارد درمانی و پزشکی و حداقل عملکرد‌های لازم برای مهار بیماری در محیط‌های مختلف با آب و هوای گوناگون و تراکم جمعیتی هر کشور تهیه و تنظیم  و به دستور العملی ضروری برای اجرا تبدیل شده است. تهیه و تنظیم و اتخاذ دستورالعمل‌های لازم با توجه به امکانات در دسترس و همچنین قابلیت‌ها در این نوع طرح‌ها تنها قسمت کوچکی از برنامه‌های طرح برای رسیدن به نتایج مطلوب را شامل می‌شود و قسمت اعظمی‌از این گونه طرح‌ها که شامل مراحل اجرایی می‌شود از مهمترین بخش‌ها بوده و برای رسیدن به نتایج نهایی، اجرای دقیق دستورالعمل‌ها توسط افراد جامعه رکن اساسی در رسیدن به نتیجه مطلوب است. قسمتی از مراحل اجرایی بر عهده مسئولان اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی می‌شود و قسمتی دیگر از آن مربوط به شهروندان و همچنین موسسات مردم نهاد می‌باشد و همکاری هر چه بهتر بین این دو با اجرای هر چه دقیق تر طرح‌ها و برنامه ریزی‌ها ارتباط مستقیم دارد. در کشور عزیزمان نیز به سبب به وجود آمدن شرایط ویژه و لزوم اتخاذ تصمیمات قاطع و موثر و با سرعت عمل مناسب در رابطه با شیوع بیماری کرونا، لازم بود تا برنامه ای جامع برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این ویروس منحوس تنظیم شود و همچنین نهاد‌های مسئول با اطلاع رسانی دقیق و به موقع به شهروندان آنها را در جریان نحوه و چگونگی اجرای طرح قرار داده و هر چه بیشتر به همکاری لازم تشویق کنند. خوشبختانه با اجرای این طرح از روزهای پایانی سال گذشته در تمامی‌استان‌های کشورمان و خصوصا در شهرهایی که بیشتر درگیر این بحران هستند، تا حدودی شاهد کنترل این بیماری بودیم. اما متاسفانه با پایان یافتن تعطیلات نوروزی از میزان همکاری شهروندان کاسته و عده ای با عدم توجه به دستورالعمل‌ها و ضوابط تعیین شده توسط کمیته مبارزه با ویروس کرونا، جان خود و دیگر شهروندان را به خطر انداخته اند؛ در صورتی که با توجه به شرایط موجود و با ادامه این طرح تا عادی شدن شرایط، لازم است تا با رویکرد رعایت حداکثری توسط شهروندان و خانواده‌ها و برای بازگشت کشور به شرایط عادی و ایجاد فضای مناسب برای از سر گرفتن کسب و کارها، همگی به میدان آمده و با تحمل دوره ای کوتاه کشور را وارد وضعیت درگیری با بیماری و ایجاد مشکلات فراوان در بلند مدت نکنیم. بنابراین با توجه به شرایط و لزوم برخورد مناسب با هر گونه تخطی از دستورالعمل‌ها توسط عده ای اندک که نسبت به سلامت خود و دیگر افراد جامعه بی تفاوت هستند، پلیس وظیفه خود می‌داند تا زمانی که این بیماری در کشور وجود دارد و همچنین طرح مزبور در مرحله اجرا قرار دارد با هرگونه بی توجهی و عدم رعایت برنامه‌های موثر در سلامت شهروندان مقابله کرده و با افراد بی تفاوت و کسانی که محدودیت‌ها را زیر پا گذاشته و جان شهروندان را به خطر می‌اندازند برخورد لازم را داشته باشد. شهروندان عزیز در جای جای ایران و خصوصا مردم شریف پایتخت نیز لازم است تا با رعایت کامل برنامه‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی به پلیس و سایر دستگاه‌های مربوطه کمک کنند تا به فضل الهی و یاری یکدیگر بتوانیم از این شرایط عبور کرده و زندگی عادی گذشته را هر چه زودتر برای خود و خانواده خود و خصوصا خانواده بزرگ و ایثارگر کادر درمانی و پزشکی کشور به ارمغان آوریم و مراتب تشکر خود را با همکاری هر چه بیشتر برای ریشه کن کردن این بیماری منحوس به جا آوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha