به گزارش خبرنگار انتظامی‌ طبنا (خبرگزاری سلامت)، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی‌پور" گفت: اواخر سال گذشته پرونده‌ای با عنوان کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در یک شرکت دانش‌بنیان با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه 16 تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی توضیح داد: بررسی پرونده حکایت از آن داشت که شخصی بنام "شهرام 28 ساله" با تاسیس شرکتی با هدف تولید قطعات الکترونیکی شروع به فعالیت کرده و پس از گذشت یک سال و روند رو به رشد آن، شرکت جديد ديگري تاسيس و به بهانه جذب سرمايه و ارتقاء توليد و سوددهي بالا به ساير شرکت‌های الکترونیکی پیشنهاد سرمایه گذاری می‌دهد اما متهم نه تنها هیچ‌گونه مشارکت و همکاری با شرکت‌ها نداشته بلکه با سوء استفاده و جعل مهر این شرکت‌ها و با انجام اقدامات متقلبانه از 30 سرمایه گذار هرکدام به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری و متواری شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: شاکیان اظهار داشتند ما با توجه به اعتماد سازی صورت گرفته از سوی فرد کلاهبردار که با استفاده از برندهای مختلف الکترونیکی و ارائه چک ضمانت به مبلغ 2 میلیارد ریال فریب سرمایه گذاری وی را در شرکت خوردیم.

سرهنگ تقی پور در ادامه بیان کرد: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی مخفیگاه شهرام و 2 همدستش را در شهر اصفهان و محدوده شرق تهران شناسایی کردند و با انعکاس موضوع به مقام قضایی دستور دستگیری آنان صادر شد.

وی افزود: در بیست و نهم اسفند ماه شهرام به اتفاق 2 همدستش دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل شدند.

این مقام پلیسی ابراز داشت: شهرام در تحقیقات صورت گرفته معترف شد، من با تاسیس یک شرکت و به اتفاق دو دوست دیگرم برای جذب سرمایه و سرمایه گذاری با سودهی بالا تبلیغ کردیم و با جعل مهر و سربرگ‌های شرکت‌های معتبر اعتماد شهروندان را جلب کردیم و پس از جذب سرمایه 500 میلیاردی در یک فرصت مناسب فرار کردیم و فکر نمی کردیم کمتر از یک ماه گرفتار شویم.

سرهنگ کارآگاه تقی پور در پایان گفت: با اشاره به اعتراف متهمان به جرم خود هر 3 کلاهبردار با صدور قرار میلیاردی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.

تامین امنیت جامعه یکی از مهمترین شروط تحقق جهش تولید است

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت در پانزدهمین قرارگاه نوروزی پلیس پایتخت با اشاره به حوادث و اتفاقات سال 98 گفت: سال 98 سالی سرشار از حوادث و رویدادهای مختلف طبیعی، اجتماعی و ... بود اما پلیس پایتخت با همدلی، اخوت و هم افزایی توانست آن را با همه فراز و نشیب هایش سربلند و موفق سپری کند.

وی با قدردانی از همراهی، غیرت و جدیت فرماندهان، معاونان، مسوولان و کارکنان پلیس پایتخت در کسب توفیقات به دست آمده، عنوان داشت: در موضوع ویروس ناشناخته کرونا نیروی انتظامی بعد از کادر پزشکی و درمانی از جمله سازمان هایی بود که با جدیت و حساسیت انجام وظیفه کرد که به عنوان نمونه می‌توان به کشفیات چند ده میلیونی دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده و تشکیل کمیته‌های هفت گانه اشاره کرد.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه همه تمهیدات و حساسیت های اعمال شده در حوزه کرونا باید با جدیت دنبال شود، افزود: رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی فردی و اجتماعی در حوزه کارکنان، ارباب رجوع و حتی متهمان و مجرمان باید کما فی السابق در دستور کار باشد.

سردار رحیمی با اشاره به سختی ها و مشقاتی که در پی ظهور و بروز این ویروس منحوس در جامعه شاهد آن بودیم، اظهار داشت: باز هم ملت بزرگ ایران در صحنه های سخت و دشوار جلوه های عشق و ایثار و مردانگی را به منصه ظهور رساندند که به عنوان نمونه می توان به تولید ماسک و ... توسط گروه های جهادی اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از جامعه پزشکان و پرستاران افزود: عزیزان ما در حوزه درمان با مجاهدت و ایثار خستگی ناپذیر خود صحنه های مثال زدنی و کم سابقه ای را خلق کردند که در تاریخ افتخارات این مرز و بوم خواهد درخشید.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به نام گذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال "جهش تولید "، پلیس از ظرفیت و قابلیت های بالایی برخوردار است که باید به این مهم جامه عمل پوشانده شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت جامعه یکی از مهمترین شروط تحقق جهش تولید است چراکه در سایه امنیت است که رونق و شکوفایی در عرصه های مختلف تحقق پیدا می کند، بیان داشت: مبارزه با قاچاق کالا، پول شویی، سوداگری و دلالی و اخلالگران حوزه های ارزی و اقتصادی و مختلفان حوزه های سایبری  می تواند در جهش تولید نقش مستقیم داشته باشد.

سردار رحیمی با اشاره به ابلاغ اولویت های دوازده گانه از سوی فرمانده محترم ناجا و لزوم بومی سازی و اجرای دقیق مفاد آن، گفت: باید نظم و انضباط، جدیت در انجام ماموریت ها، اعتقاد و عزم راسخ در رسیدگی به مشکلات مردم و وجدان و تعهد کاری و اخلاقی سرلوحه کار ما باشد.

وی افزود: با تلاش و همت مضاعف امسال باید نسبت به سال 98 از لحاظ کمی و کیفی شاهد جهش جدی در حوزه ماموریت های محوله باشیم.

سردار رحیمی با قدردانی از تلاش های همه همکاران در ایام تعطیلات نوروزی، بیان داشت: بحمدالله نتایج اقدامات صورت گرفته نشان می دهد که در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال 98 در همه شاخص ها رشد قابل توجهی داشته ایم.

5مصدوم در برخورد دو موتورسیکلت

سرهنگ احسان مومني رئيس اداره تصادفات پليس راهور پايتخت عنوان کرد: درپی وقوع يک فقره تصادف جرحي بين 2 دستگاه موتورسيکلت در محور خيابان ابن سينا پايين تر از سه راه مجاهدين جنب مترو بهارستان به پليس 110اعلام شد.

وی توضیح داد: گزارش اوليه حکايت از اين داشت: راکب موتورسيکلتی که در خلاف جهت مسیر در حال تردد بوده به شدت با موتورسيکلتی روبرو برخورد کرده و هر دو موتورسیکلت به شدت با زمين برخورد و متوقف مي شوند.

سرهنگ مومنی با بیان اینکه برای بررسی موضوع تيم کارشناسي منطقه 12پليس راهور پايتخت در محل حاضر شدند، بيان داشت: علاوه بر راکبان موتورسیکلت ها دو ترک نشین موتورسیکلت مقصر و همچنین ترک نشین موتورسیکلت دیگر به علت شدت ضربه وارده مصدوم شدند که با حضور عوامل اورژانس، خدمات درماني براي 3 تن از مصدومان انجام شده ولي به علت شدت ضربه وارده دو تن از مصدومان به بيمارستان منتقل شدند.

رئيس اداره تصادفات پليس راهور پايتخت گفت: از موتورسواران درخواست دارم به هيچ عنوان در مسير خلاف جهت حرکت نکنند زیرا به هیچ وجه شرایط موجود مبنی بر نبودن وسیله نقلیه قابل پیش بینی نیست.

دستگیری 506 خرده فروش

سرهنگ علیرضا ناصری نژاد معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در تعطیلات نوروزی گشت زنی های هدفمند برای جلوگیری از وقوع جرم افزایش یافت که با تلاش همکاران در پلیس پیشگیری 506 خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در بررسی های بیشتر از متهمان 9 کیلو و 257 گرم انواع مواد مخدر کشف و متهمان برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری مربوط در محدوده محل دستگیری انتقال یافتند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با تشکیل پرونده ای در کلانتری ها و انجام تحقیقات تکمیلی، تمامی متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

حادثه در محور "یادگار امام (ره)"

سرهنگ احسان مومنی گفت: روز گذشته در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110مبني بر يك فقره تصادف تویوتا در محور " شمال به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) بعد از دادمان " ، بلافاصله گشت تصادفات پليس راهور پلیس پایتخت به همراه نيروهاي امدادي به محل حادثه حاضر شدند.

رئيس اداره تصادفات پلیس راهور پايتخت ادامه داد: بعد از رسيدن تيم کارشناسي در محل حادثه مشخص شد سواري تويوتا که در اين مسير در حال تردد بوده به علت سرعت زياد و عدم توانايي راننده در کنترل وسيله نقليه پس از چرخيدن به دور خود به شدت با گاردريل هاي حاشيه اتوبان برخورد کرده و يک شاخه از اين گاردريل ها به داخل خودرو آمده و پاي راننده را به شدت مجروح کرده است.

وي با اشاره به اینکه راننده مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافت، گفت: کارشناس پليس راهور علت حادثه را ناتواني راننده در کنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئن اعلام کرده است.

سرهنگ موُمنی تاکید کرد: از رانندگان درخواست دارم هنگام رانندگي تمام حواس خود را به رانندگي معطوف دارند و از عجله و شتاب هنگام رانندگي جدا خودداري کنند.

دستگیری 613 محکوم متواری

سردار کیوان ظهری گفت: تعدادی از مجرمان که در زندان بسر می برند گاهی مشاهده می شود پس از مرخصی از زندان برای ادامه تحمل حبس به زندان بازگشته و موجب نا امنی در جامعه می شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه 613 مجرم متواری در سال گذشته توسط قرارگاه جلب محکومان متواری دستگیر شده اند، افزود: با اعلام مجرمان متواری از سوی قوه قضائیه مراقبت های ویژه پلیسی آغاز و با شناسایی مخفیگاه مجرمان، با دستور قضائی این محکومان متواری دستگیر و تحویل مرجع قضائی شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت  در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاش پلیس ارتقاء امنیت عمومی شهروندان و احساس امنیت عمومی در لایه های مختلف جامعه است.

دستگیری مامور قلابی در جنوب پایتخت

سرهنگ بهزاد هادی پور گفت: ساعت 14:00 روز گذشته ماموران بازرسی گشت انتظامی پلیس پیشگیری هنگام گشت زنی در محدوده خیابان ابوذر، درگیری بین مردی حدوداً 40 ساله با مالک واحد صنفی را مشاهده می کنند و برای بررسی موضوع به محل درگیری نزدیک و به بررسی موضوع می پردازند.

این مقام انتظامی توضیح داد: تحقیقات اولیه حکایت از این داشت، مرد 40 ساله با حضور در واحد های صنفی واقع در محدوده خیابان ابوذر مدعی بوده که مامور است واحد صنفی به علت باز بودن باید پلمپ شود و با نشان دادن کارت شناسایی جعلی و سلام کمری قلابی مبالغی را از مالکین واحد صنفی درخواست می کرده است که در نهایت با مقاومت یکی از واحد های صنفی مواجه شده است.

رئیس بازرسی پلیس پیشگیری با بیان اینکه متهم در بازجوئی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرده است، تصریح کرد: از شهروندان درخواست دارم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا طبق دستورالعمل و بخشنامه های ابلاغی از سوی اتحادیه های صنفی عمل کنند و از باز کردن واحد صنفی غیر ضروری مایحتاج مردمی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

دستگیری خرده فروش محله شهدا

سرهنگ رضا حیدری گفت: ساعت 10 صبح روز گذشته تعدادی از اهالی محله میدان شهدا به کلانتری مراجعه و از دو تن از اهالی محل اعلام شکایت کردند و اظهار داشتند این افراد تا کنون به دفعات مختلف دستگیر و راهی زندان شده اند ولی بعد از رهایی از زندان به فعالیت مجرمانه شان ادامه و اکنون نیز رفت و آمدهای مشکوکی دارند و تعدادی افراد مشکوک نیز به محل سکونتشان در تردد هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تیمی از ماموران کلانتری 110 شهدا برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند، افزود: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که خبر صحت داشته و رفتار این دو متهم موجب نارضایتی اهالی محل شده است و متهمان در حال خرده فروشی مواد مخدر و اموال سرقتی هستند.

رئیس کلانتری شهدا توضیح داد: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهمان و بازرسی از محل سکونتشان اخذ شد و بلافاصله تیم عملیات کلانتری به مخفیگاه متهمان اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با حضور ماموران در محل و اطمینان از حضور متهمان در محل سکونتشان، تیم اعزامی موفق شدند در یک عملیات پلیسی هر دو متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و مقدار 300 گرم انواع مواد مخدر از آن محل کشف کنند.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه تعدادی اموال مسروقه نیز در این محل کشف شد، افزود: با انتقال متهمان به کلانتری و اعتراف آنان به جرائم ارتکابی، در پالایش های پلیسی به دست آمد که هر دو متهم سابقه دار بوده و پیش تر با همین عناوین مجرمانه روانه زندان شده اند.

کلانتر محله شهدا افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

چگونگی فعاليت صنوف در طرح فاصله گذاري اجتماعي

سرهنگ نادر مرادي گفت: بر اساس تصميمات صورت گرفته تا اطلاع ثانوي علاوه بر صنوف عرضه کننده مايحتاج عمومي و کالاهاي اساسي که به صورت شبانه روزي فعاليت دارند، جايگاه هاي عرضه فرآورده هاي نفتي، مراکز خدمات فني خودرو و تأسيسات منازل، مراکز بهداشتي و درماني دولتي و خصوصي، مراکز پخش دارو و داروخانه ها، مراکز تأمين آمبولانس دولتي و خصوصي نيز مشمول خدمات رساني شبانه رورزي به شهروندان خواهند بود.

وي افزود: همچنين باتوجه به احتمال انتشار ويروس کرونا در برخي اماکن عمومي و پرتردد از جمله رستوران ها، تالارهاي پذيرايي، باشگاه هاي ورزشي، آرايشگاه ها، قهوه خانه ها، سفره خانه هاي سنتي و ...،با همکاري اتاق اصناف و اتحاديه هاي صنفي شهر تهران، تمهيداتي انديشيده و مقرر شد اقدامات کنترلي در اين خصوص به مرحله اجرا گذاشته شود.

اين مقام انتظامي تصریح کرد: مطابق روزهاي گذشته همچنان از طريق اتاق اصناف تهران، ممنوعيت عرضه قليان توسط واحدهاي صنفي قهوه خانه وسفره خانه سنتي (تا اطلاع ثانوي) به اتحاديه هاي صنفي مربوط ابلاغ وکليه واحدهاي صنفي ذيربط، تعطيل خواهند بود.

سرهنگ نادر مرادی همچنين از ممنوعيت برگزاري هرگونه مراسم اعم از جشن و عروسي، ختم، همايش، سمينار، اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري (کنسرت موسيقي) و ... در اماکن عمومي خبر داد و گفت: به تبع آن همه واحدهاي صنفي رستوران، تالارهاي پذيرايي و باغ تالارها تا اطلاع ثانوي با اقدام داوطلبانه اغلب متصديان مربوطه تعطيل شدند.

معاون نظارت بر اماکن عمومي پليس امنيت تهران بزرگ در پايان اظهار داشت: سلامت مردم و افزايش احساس امنيت از اولويت هاي پليس است که در اين مسير شهروندان نيز مي توانند با معرفي اصناف متخلف از طريق شماره تلفن 110 ما را در تامين بهتر امنيت و پيشگيري از شيوع بيماري مهلک کرونا ياري کنند.

خوشگذرانی؛ انگیزه 2 نوجوان در 30 فقره موبایل قاپی

سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: با افزایش موبایل قاپی در سطح حوزه سرکلانتری، تیم هایی مختلفی از سرکلانتری گشت زنی های هدفمند را آغاز تا اینکه ساعت 14:00 روز گذشته شانزدهم فروردین ماه ماموران ضربت سرکلانتری هفتم هنگام گشت زنی در محدوده خیابان دستوار، 2 موتورسوار را در حال موبایل قاپی از خانمی مشاهده کردند.

سرکلانتر هفتم عنوان کرد: بلافاصله عملیات تعقیب و گریز متهم آغاز و ماموران ضربت سرکلانتری موفق شدند در یک عملیات پلیسی، موتورسیکلت متهمان را متوقف و هر دو موتورسوار را دستگیر کنند.

وی بیان داشت: در بررسی های بیشتر، 5 دستگاه گوشی سرقتی از متهمان کشف و متهمان که چاره ای جز به اعتراف نداشتند به سرقت گوشی های سرقتی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال متهمان به کلانتری 160 خزانه، گفت: در استعلام انجام شده از سامانه پلیس، مشخص شد که موتورسکیلت متهمان نیز سرقتی بوده و به تازگی در محدوده کلانتری 130 نازی آباد سرقت شده است.

سرکلانتر هفتم اضافه کرد: هر دو متهم که 18 و 17 ساله می باشند در تحقیقات پلیسی به 30 فقره سرقت گوشی همراه با همکاری یکدیگر اعتراف کردند واظهار داشتند قصد خوشگذرانی از انجام سرقت ها داشتند.

سرهنگ جلیلیان گفت: هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دستگیری 2 سارق خودرو

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: بیست و هشتم اسفند ماه سال گذشته پرونده اي با موضوع سرقت خودرو مزدا 3 به دادخواهي یک از شهروندان برای رسیدگی تخصصی توسط کلانتري102 پاسداران به پايگاه چهارم پليس آگاهي ارجاع شد.

وی بیان داشت: شاکي پرونده برای ادامه تحقیقات پلیسی به پایگاه چهارم دعوت و اظهار داشت، ساعت 8 شب چهارشنبه بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته خودرو مزاد 3 خود را جلوي درب منزل پارک کرده بودم که پس از ساعتی متوجه شدم به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات میدانی از محل سرقت، مشخص شد، دو موتور سوار در کنار خودروی مال باخته متوقف و ترک نشین موتورسیکلت با بازکردن درب خودرو آن را سرقت کرده است.

وی توضیح داد: کارآگاهان پایگاه چهارم در جریان رسیدگی پرونده بودند که ششم فرودین ماه امسال، عوامل گشت کلانتري 102پاسداران هنگام گشت زني در اتوبان شهید همت خودرو مسروقه مزدا3 مربوط به شاکی را با دو سرنشين مشاهده کردند و پس از تعقيب خودرو در نهایت در خيايان 16متري مجيديه، خودروی مزدا3 را متوقف و موفق می شوند راننده آن را دستگير کنند.

سرهنگ نثاری تصریح کرد: در اين هنگام سرنشين خودرو با جابجا شدن و قرار گرفتن پشت فرمان با سرعت سرسام آور از محل متواری می شود که با توجه به فاصله زماني پيش آمده عوامل گشت کلانتری خودرو سرقتی را تعقیب و به صورت رها شده در حوالي خيابان مجيديه جنوبي کشف و به پارکينگ انتقال مي دهند.

وی با بیان اینکه پس از تحويل راننده خودرو به پایگاه چهارم مشخص می شود متهم سابقه دار بوده و پیش تر تحت عناوین متعدد کيفري دستگیر شده است، ادامه داد: راننده خودرو در بازجوئی های اولیه معترف شد، خودرو را دوستش بنام جمشید که او نيز داراي سوابق متعدد کيفري در زمينه سرقت خودرو و لوازم خودرو مي باشد حدود 4 روز قبل سرقت کرده است و قرار بوده خودرو را در محلی خلوت اوراق کند.

نثاری با اشاره به اینکه در گام بعدی تحقیقات پلیسی، مخفیگاه جمشید شناسایی شد، افزود: با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآکاهان موفق شدند در سیزدهم فروردین ماه دومین متهم پرونده را در مخفیگاهش دستگیر کنند و در بازرسی از آن محل، تعدادی مدارک مربوط به چند خودرو کشف کنند که با استعلام مدارک مکشوفه مشخص گرديد همگی دارای سابقه سرقت می باشند .

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه متهم پش از انتقال به پایگاه چهارم به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت که پس از سرقت خودرو، لوازم قابل فروش خودرو را به صورت اینترنتی می فروختیم، اضافه کرد: تا کنون متهمان به 6 فقره سرقت خودرو و فروش لوازم خودروهای سرقتی اعتراف و هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 15 تهران با صدور قرار تامين مناسب برای تحقيقات تکميلي و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار تیم مبارزه با سرقت خودرو پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha