کد خبر: احداث-2-فیدر-جدید-برق-در-گچساران-کاهش-نو
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی روانگرد" در حاشیه وارد مدار شدن فیدرهای جدید برق در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت: خوشبختانه به همت پرسنل بهره برداری برق ناحیه این شهرستان، 2 فیدر جدید از شرایط موجود با احداث حدود 600 متر شبکه در مناطق چهاربیشه و شهرک صنعتی و با بازارایی فیدرها، به شبکه توزیع برق شهرستان اضافه شد.

وی با بیان اینکه تعداد فیدرهای برق گچساران اکنون از 17 به 19 فیدر افزایش یافته است، اظهار داشت: بارهای شهری و حساس در مرکز شهر از جمله سپاه، بیمارستان بعثت، بانک‌ها، مدارس، پاساژ هلال احمر، کلانتری، مصلی، به همراه ادارات حوزه خیابان کلانتری 11 و برخی نقاط شهر دیگری که روی فیدر روستایی دیل بوده‌اند از فیدر ذکر شده جدا و به یک فیدر جدید و پایدار به نام 5032 سپاه منتقل شدند که موجب افزایش رضایت مشترکان، کاهش خاموش‌ها و کاهش انرژی توزیع نشده خواهد شد.

مدیر برق گچساران با برشمردن برخی دیگر از مزایای افزایش فیدرهای برق در این شهرستان، خاطرنشان کرد: فیدر جدید 5082 شهرک صنعتی با ایجاد تغییراتی در داخل شهرک تکمیل و از فیدر 5032 سعادت آباد جدا شد تا علاوه بر کمک به تامین بارپایه نیروگاه ساران سبب افزایش پایداری و بهبود شاخص‌های بهره‌برداری گردد.

روانگرد گفت:‌ فیدر سه راهی از ایستگاه اصلی جدا و به  ایستگاه ساران منتقل شد تا مشکل افزایش بار ایستگاه اصلی  مرتفع و بار پایه نیروگاه ساران تامین شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا قبل از پایان سال جاری، فیدر جدید ترابری بهره برداری و در سال آینده هیچ مشکلی در اضافه بار ایستگاه جهاد که در چند سال اخیر از معضلات بهره برداری بوده نخواهیم داشت.

مدیر برق گچساران، اعتبار هزینه شده برای احداث 700 متر شبکه جدید برای راه اندازی 2 فیدر عنوان شده را هم 150 میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: اصل کار برای احداث این فیدرها بر بازآرایی خطوط  برق بوده است.

روانگرد افزود: واحد بهره برداری برق ناحیه گچساران در یک طرح خلاقانه، با جابجایی بار و آرایش دوباره خطوط توانسته است 2 فیدر جدید به فیدرهای برق شهرستان گچساران اضافه کند.

شهرستان گچساران حدود 50 هزار مشترک برق دارد که از این تعداد 35 هزار اشتراک شهری و مابقی روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha