کد خبر: احداث-۱۰-خانه-عالم-در-روستاهای-بالای-۱۰
۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۵۴
احداث ۱۰ خانه عالم در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار گرمی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام حمید بهاری در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی و راهبر بنیاد علوی در شمال غرب کشور در محل فرمانداری گرمی برگزار شد،اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ باب خانه عالم شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارند که برخی از آنها نیازمند تعمیر، توسعه و بازسازی است همچنین با احداث ۱۰ خانه عالم جدید شمار آنها به ۲۵ واحد افزایش می‌یابد.

وی افزود: هدف اصلی از ساخت خانه‌های عالم را استقرار روحانی در روستاها به صورت دراز مدت، برگزاری نمازهای جماعت و پاسخ به شبهه های فکری و اعتقادی مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی، با بیان اینکه این خانه‌ها در ابعاد ۹۰ و ۷۵ متری ساخته و تجهیز خواهند شد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح استقرار دائم و بلند مدت روحانیون و پاسخگویی به نیازهای دینی مردم، احداث خانه های عالم در مناطق شهری و روستایی می تواند فرصت مناسبی برای تامین این نیازها باشد.

وی با اشاره به این که شناسایی و ساخت خانه عالم در مناطق نیازمند به‌ویژه در روستاهای گرمی که در خطوط مرزی استان قرار دارند، ضروری دانست و خاطر نشان کرد: گسترش فعالیت های دینی و مذهبی یکی از مهمترین اولویت ها و بحث های سازمان تبلیغات اسلامی ‌است.

حجت‌الاسلام بهاری در ادامه با بیان این که زمین ۱۰ خانه عالم در این روستاها توسط خیران اهدا شده و با کمک مالی بنیاد علوی احداث می‌شود، ابراز داشت: اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اشتغال توسط بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در شهرستان گرمی انجام شده که انصافاً ستودنی است.

وی در ادامه با اشاره به این که رویکرد مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی، احیاء و کار آمد کردن مساجد و سوق دادن برنامه‌های فرهنگی به مساجد است، متذکر شد: با توجه به اینکه از مجموع ۳۲۰ مسجد در شهرستان ۳۰۰ مسجد در روستاهای این شهرستا قرار دارد، بنابر این مدیریت فرهنگی و دینی در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس تبلیغات اسلامی با اشاره به این که در حال حاضر ۲۵ روحانی مستقر و ۷روحانی طرح هجرت در شهرستان گرمی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی گرمی در طرح های مختلف فرهنگی و آموزشی به‌ویژه طرح تحول اجتماعی مسجد محور و تحت عنوان امام محله، فعالیت دارند، ادامه داد: در این راستا براساس تفاهمنامه منعقده میان سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد مستضعفان، به برکت همت و مساعدت نهاد پیشرف و برای تامین اسکان امامان محله، ساخت، تعمیر، بازسازی و توسعه خانه‌های عالم این شهرستان در نقاط تبلیغی هدف بنیاد علوی در دستور کار نهاد مذکور قرار گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha