کد خبر: احداث-تونل-دوم-حیران-از-سمت-گیلان-و-اردب
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۴۸
احداث تونل دوم حیران از سمت گیلان و اردبیل شتاب می گیرد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اردبیل)، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در جریان بازدید از روند اجرای تونل دوم حیران که به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و جمعی از مدیران استانی و شهرستان نمین انجام گرفت اظهار داشت: این پروژه در سفر رئیس جمهور کلید خورد و اعتبار اولیه خوبی در ابتدای کار به آن اختصاص یافت.

وی گفت: مسیرکاری پیمانکار تونل حیران کاملا باز شده و از این به بعد کار از سمت گیلان و اردبیل سرعت می گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به جهت زمین شناسی و ریزش در مدخل ورودی تونل مشکلاتی به وجود آمده بود که با تمهیدات انجام گرفته در عرض چند روز گذشته کار احداث تونل سرعت گرفته است.

بهنام جو افزود: احداث این تونل یکی از سخت ترین مسیرهای نمین به سمت آستارا است که اداره کل راه و شهرسازی این کار را انجام داده و بعد از این مقطع عریض کردن مسیر تا آستارا گام بعدی است که اجرایی می شود.

تخصیص۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای پروژه تونل دوم حیران

وی خاطر نشان کرد: راه و شهرسازی با تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه و نظارت فنی که انجام می دهد در کوتاه ترین فاصله زمانی اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داده به طوریکه از سال گذشته نیز اعتبار خوبی برای این مسیر در نظر گرفته شده تا با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرای این پروژه سرعت بیشتری بگیرد و با اهتمام پیمانکار اگر در جریان اجرای پروژه مشکلی پیش نیاید تا پایان امسال تکمیل می شود.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید به تشریح اقدامات صورت در این پروژه پرداخت و گفت: عملیات حفاری تونل دوم حیران به طول ۷۵۰ متر شروع شده و تا به امروز در ۴ بار عملیات آتشبازی حفر تونل ادامه دارد.

وی گفت: با تکمیل حفاری، اجرای لاینینگ، احداث  مسیر طرفین تونل و در نهایت ایمن سازی مسیر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در این محور سالانه چهار میلیون تردد به ثبت می رسد که با راه اندازی تونل دوم انتظار می رود این ترددها افزایش پیدا کند.

وی افزود : این مسیر یکی از پرتردد ترین مسیر های استان بوده و امیدواریم با پایان این تونل مشکل ترافیکی محدوده تونل مخصوصاً در فصول گردشگری سال مرتفع و در اختیار مردم و گردشگران قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha