کد خبر: احداث-بیمارستان-صحرایی-برای-بستری-بیم
۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۹
مردم هنوز به عمق فاجعه پی نبرده‌اند!

دکتر سارا افضل‌زاده فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به تاثیر محدودیت ورود و خروج در ۵ کلان‌شهر برای کاهش تعداد مبتلایان به کووید 19، اظهار داشت: قطعا هرچه رفت و آمد در کشور کمتر انجام شود در کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری تاثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمتر شدن مهمانی‌های کوچک و بزرگ و همچنین تجمعات برای کاهش بیماری کمک کننده است، افزود: نتیجه محدودیت ورود و خروج و کاهش مهمانی‌ها بعد از 2 هفته مشخص خواهد شد.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه علت اصلی بستری شدن بیماران مبتلا به کووید 19در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های کشور، قطعا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است، گفت: شاهد تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های کشور هستیم و شاید مجبور به احداث بیمارستان صحرایی برای بستری بیماران کرونایی شویم.

اجرای قوانین مناسب برای قطع زنجیره بیماری

افضل‌زاده ادامه داد: تا زمانی که مردم از ماسک برای کاهش شیوع بیماری استفاده نکنند شرایط در کشور بدتر خواهد شد. در حال حاضر تمامی کشورهای دنیا برای کاهش شیوع بیماری مجبور به اجرای قوانین و راهکارهای اساسی برای قطع زنجیره انتقال بیماری شده‌اند.

وی بیان کرد: شاید جریمه‌های در نظر گرفته شده در کشور برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند تا حدودی تاثیرگذار باشد اما تا زمانی که خود مردم به خطرناک بودن بیماری کووید 19 پی نبرند شرایط تغییر زیادی نخواهد کرد؛ متاسفانه مردم ما هنوز به عمق فاجعه پی نبرده‌اند. اگر مردم متوجه خطرات این بیماری شوند قطعا نیازی به زور و اجرای قوانین سختگیرانه در کشور نیست.

ساخت فیلم از شرایط بیمارستان‌ها

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: شاید اگر فیلم و یا مستندی از شرایط بیمارستان‌های کشور ساخته شود مردم بیشتر شرایط موجود کشور را درک کنند.

کشور برای ساخت بیمارستان گنجایش ندارد

افضل‌زاده با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کشور، گفت: ممکن است دولت مجبور به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی برای بستری بیماران مبتلا به کووید 19 شود چراکه جز این کار چاره‌ای ندارد. بعید می‌دانم زیر ساخت‌های کشور به گونه‌ای باشد که بتوانیم بیمارستان‌های جدیدی در کشور احداث کنیم؛ متاسفانه کشور برای ساخت بیمارستان گنجایش ندارد.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha