کد خبر: احتمال-کاهش-قیمت-مسکن-در-ماه‌های-آتی؛
۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
احتمال کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آتی؛ ورود بازار مسکن به وضعیت رکودی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به روند قیمت گذاری در بازار مسکن، گفت: به نظر می رسد که با توجه به اقدامات و سیاست گذاری های صورت گرفته و معاملات بازار، قیمت مسکن در ماه های آتی کاهش خواهد یافت و در این میان احتمال افزایش قیمت ها بسیار ضعیف است.

احتمال ورود بازار مسکن به وضعیت رکودی

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  با توجه به افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر به ویژه در پنج ماهه سال جاری، این احتمال وجود دارد که بازار مسکن در حوزه خرید و فروش وارد یک وضعیت رکودی بسیار سنگین شود، در این شرایط این پیش بینی می شود که قیمت ها ثابت مانده و یا روند نزولی به خود گیرد.

تأثیر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی در کاهش تلاطمات بازار مسکن

وی تصریح کرد: یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش قیمت مسکن طی ماه های آینده، اجرای قانون ساماندهی خانه های خالی از سکنه است، این تحلیل وجود دارد که با اجرای درست و دقیق قانون، حدود دو میلیون و 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به بازار تزریق شود که این مسئله می تواند بخش اعظمی از نیاز کنونی بازار را مرتفع کند.

خانی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش آتی قیمت مسکن، تأثیر روانی و میدانی طرح مجلس برای تولید 4 میلیون واحد مسکونی جدید است، این مسئله قطعا می تواند تنش های بازار را کاهش داده و قیمت مسکن را نزولی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور سالانه به حدود 900 هزار واحد مسکونی جدید برای تأمین مسکن زوج های جوان و اقشار دیگر نیاز دارد، از این رو طرح تولید انبوه مسکن می تواند این میزان تقاضا را رفع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha