کد خبر: احتمال-تجویز-و-مصرف-داروی-فاویپیراویر
۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
احتمال تجویز و مصرف داروی فاویپیراویر در بیماران سرپایی کرونا

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی ، دکتر سید حیدر محمدی با بیان اینکه هنوز ماهیت ویروس کرونا در دنیا شناسایی نشده است تا داروی مشخص و منحصری داشته باشد، اظهار کرد: داروهایی که در حال حاضر برای درمان کرونا استفاده می شود اغلب داروهای ضد ویروس است که از قبل هم در دسترس بوده است.

وی افزود: هنوز نمی توان در مورد اثربخشی قطعی دارویی اظهار نظر کرد، پس هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا در دنیا وجود ندارد. در حال حاضر عمدتا داروهای ضد ویروس و ضد التهابی چون رمدسیویر، کلترا و فاویپیراویر برای درمان این بیماری مطرح است که اثرگذاری نسبی داشته اما اثربخشی قطعی ندارند.

به گفته مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو سه داروی مذکور معمولا در فاز حاد برای بیماران تجویز و مصرف می شود اما احتمال دارد درصورت تائید کمیته علمی مبارزه با کرونا، داروی فاویپیراویر در بخش سرپایی نیز تجویز و مصرف شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر داروی فاویپیراویر توسط چندین شرکت دارویی در داخل کشور تولید می شود و مشکلی از لحاظ تامین این دارو وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha