کد خبر: اجرای-5-پروژه-تحقیقاتی-در-شرکت-توزیع-برق
۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
اجرای 5 پروژه تحقیقاتی در شرکت توزیع برق استان همدان

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی احسان اشرفی" با اشاره به روند اجرای پروژه‌های تحقیقاتی اظهار داشت: پروژه‌های تحقیقاتی انجام شده در قالب اولویت‌های تحقیقاتی مصوب از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر انجام می‌شوند و تا زمانی که به مرحله اولویت مصوب برسد و پس از آن به انعقاد قرارداد منجر شود، از فیلترهای متعددی در شرکت و نهادهای بالا دستی می‌گذرد و پس از تایید در کمیته تحقیقات شرکت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی افزود: پروژه‌های تحقیقاتی که انجام می‌شوند، شاید به طور مستقیم با مشترکان و مردم مرتبط نباشد، اما نتایج حاصل از انجام آنها در افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش انرژی توزیع نشده، کاهش تلفات، سرعت پاسخگویی و... به متقاضیان و مشترکان ارتباط داشته و شرکت را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر جهت رفاه حال مردم استان یاری می‌کند.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان عنوان کرد: در سال جاری نیز سه عنوان پروژه از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اولویت‌بندی به منظور ارائه به دبیرخانه همایش هفته پژوهش به عنوان کارگاه معرفی شد.

وی ادامه داد: اولین اولویتی که اعلام شده پروژه تحقیقاتی با عنوان «جایابی برقگیرهای چند محفظه‌ای در فیدرهای 20 کیلولت واقع در مناطق کوهستانی استان همدان برای کاهش نرخ خاموشی‌ها و خرابی تجهیزات» است که با دانشگاه صنعتی همدان و با همکاری اساتید انجام شده و نتایج خوبی به دست آمد، این پروژه برای چگونگی نصب و بهره‌برداری این نوع برقگیرها به خصوص در نقاط کوهستانی کاربرد بسیاری خواهد داشت.

اشرفی ابراز داشت: پروژه دیگری که معرفی شده با عنوان «بررسی عوامل موثر در افزایش بهره‌وری دفاتر پیشخوان دولت» است که از سوی معاونت مشترکان اعلام و با همکاری یک شرکت دانش بنیان انجام شده است.

وی یادآور شد: سومین پروژه‌ای که به دبیرخانه همایش معرفی شد با عنوان «مطالعات بازآرایی شبکه توزیع شهر ملایر با هدف کاهش تلفات» است که با همکاری جهاد دانشگاهی همدان آغاز شد.

مدیر دفتر تحقیقات شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه نتایج این پروژه‌ها بعد از اتمام در اختیار واحدهای مرتبط قرار گرفته و در سمینار پروژه‌های پایان یافته شرکت ارائه می‌شود، گفت: در مجموع این سه پروژه با اعتباری بالغ بر 56 میلیون تومان اجرایی شده است.

وی با اشاره به جایگاه شرکت توزیع برق در سطح کشور در راستای انجام پروژه‌های تحقیقاتی گفت: همواره فرآیند تحقیقات از سوی وزارت نیرو، شرکت توانیر و دبیرخانه تحقیقات مورد پایش و بررسی قرار گرفته و استان همدان از این حیث جایگاه مناسبی در بین شرکت‌های توزیع دارد و پروژه‌های خوبی انجام داده است.

اشرفی عنوان کرد: همچنین دو پروژه تحقیقاتی مربوط به اتوماسیون شبکه انجام شده است که منجر به تولید نمونه تجهیزات سخت‌افزاری مربوطه شده و از نظر شرایط طراحی، قابلیت‌ها و قیمت تمام شده جزو پروژه‌های کاربردی و نمونه است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان جزو اولین شرکت‌هایی است که سیستم اتوماسیون را به صورت بومی راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: در این زمینه با توجه به شرایط اعلام شده در آیین‌نامه‌های مربوطه و پروتکل‌های ارتباطی مدنظر شرکت توانیر و وزارت نیرو به خصوص DNP3 ، در حال اصلاح نرم‌افزار مربوطه با همکاری شرکت‌های دارای تاییدیه هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha