کد خبر: اجرای-پویش-هرخانه-یک-حسینیه
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
اجرای پویش هرخانه یک حسینیه

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی معاون ارتباطات و راهبری سازمان تبلیغات اسلامی در نشست ستاد محرم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، به میزبانی سالن جلسات این اداره کل در شاهرود، ضمن اشاره به شیوع کرونا و شرایط سال جاری در بحث محرم بیان کرد: شرایط ویژه امسال می‌طلبد تا فعالان مذهبی و دینی بیش از سال‌های قبل به موضوع ابتکارات در عزاداری‌ها بپردازند.

وی با انتقاد شدید از اظهار نظر برخی مسئولان در قبال روضه‌های خانگی، افزود: یکی از محورهایی که باید در محرم ۹۹ دنبال شود تبدیل هر خانه به یک حسینیه است که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با تعداد کمی از افراد خانواده می‌توان ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) را داشت و از برکات این امر معنوی بهره کافی را برد.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جلوگیری از روضه‌های خانگی غیر قانونی است، ابراز داشت: برای اینکه مشکلی در زمینه پروتکل‌های بهداشتی ایجاد نشود ما طرح روضه‌های پشت بامی را مطرح کردیم که حدالامکان مردم در منزل بتوانند به بهترین شکل ممکن عزاداری محرم سال جاری را برگزار کنند.

حریزاوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سامانه درخواست مداح و مبلغ را برای روضه‌های این چنینی طراحی کرده است، گفت: این سامانه به مردم کمک می‌کند تا در فضای باز و با رعایت بهداشت کامل یک مداح یا روحانی را به منزل خود دعوت کنند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که هیئت‌های عزاداری، مداحان و دلدادگان اهل بیت (ع) با رویکردهای متفاوتی نسبت به فضا سازی و عزاداری ماه محرم اقدام می‌کنند تا عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باشکوه برگزار شود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت ایام محرم و صفر ابراز داشت: امروز ایران و فرهنگ تشیع در یک نزاع تمدنی با غرب قرار گرفته و ما معتقد هستیم که محرم و پیش آمد بیماری کرونا یک نوع امتحان برای شیعیان است.

حریزاوی با مقایسه کرونا با متوکل عباسی و رضا خان که نمی‌گذاشتند مراسم عزاداری محرم برگزار شود، بیان داشت: مردم ما همواره توانسته‌اند با عزاداری مناسب از فضیلت‌های ماه محرم بهره ببرند.

وی با طرح این پرسش که آیا مناسک دینی قابل تغییر نیستند؟ بیان داشت: اتفاقاً شأن علما در همین موضوع است که با اقتضای شرایط بتوانیم در نحوه برگزاری عزاداری‌ها تغییرات اعما ل کنیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی خواستار رعایت تمام پروتکل‌ها از سوی هیئات مذهبی و مردم شد و ابراز داشت: هیئات مذهبی در سامانه بیرق که برای ایام ماه محرم تدارک دیده شده، ثبت نام و برای عزاداری در فضای باز با رعایت نکات ابلاغی ستاد مقابله با کرونا اقدام کنند.

حریزاوی خواستار ثبت هیئات مذهبی توسط افراد مؤمن و دلسوز فرهنگ تشیع و اهل بیت (ع) شد و بیان کرد: گروه‌های همفکر و متدین برای برگزاری عزاداری حتماً نسبت به ثبت هیئت مذهبی نیز اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha