کد خبر: اجرای-پویش-ملی-نشاط-نوروزی-با-کتاب-تا-۲۵
۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵
اجرای پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب تا ۲۵ فروردین ماه در کردستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفتگوی مجازی با رسانه های استان کردستان اظهار کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ایجاد فضای امید و نشاط جامعه در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، پویش ملی «نشاط نوروزی با کتاب» را راه‌اندازی کرده است.

 وی با اشاره به اهداف برگزاری این پویش ملی افزود: هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خواني در سراسر ایران و تشویق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌هایی است که خوانده‌اند. این پویش همچنین به دنبال ایجاد انگیزه برای معرفی آیین‌ها، سنت‌ها، بازی‌ها و زیست‌بوم مناطق مختلف ایران است.

 مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در این پویش شرکت‌کنندگان باید کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه (تا ۳ دقیقه) معرفی کنند، یا نظرشان را درباره آن بیان کنند.

 وی با اشاره به شیوه مشارکت دراین پویش ادامه داد: خواندن کتاب در جمع‌های کوچک خانگی و نقد و بررسی آن، تهیه یک فیلم کوتاه با هدف ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب، انتشار فیلم کوتاه در شبکه‌های اجتماعی، پر کردن فرم اختصاصی شرکت در پویش در سایت bookpromotion.ir از شیوه‌های مشارکت در این پویش است.

 رستمی افزود: در این پویش شرکت‌کنندگان کتاب‌هایی با موضوعات بازی و سرگرمی و ورزش با کتاب (بازی با کتاب، معرفی بازی و…)، آیین‌های سنتی، محلی و بومی و ملی مانند نوروز و کتاب، طبیعت، محیط زیست و کتاب، مهاجرت (داخلی و خارجی)، خلاقیت و کتاب، آداب معاشرت و کتاب و خانواده و کتاب را باید انتخاب کنند.

 وی آخرین مهلت شرکت در این پویش را پایان وقت اداری ۲۵ فروردین‌ماه جاری ذکر کرد و یادآور شد: در پایان، به تعدادی از برگزیدگان که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: در هر گروه‌های سنی ۲-۷ سال، ۷-۱۲ سال، ۱۲- ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا به ۱۰ نفر برگزیده ۵ میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

 رستمی گفت: پویایی یک جامعه با کسب دانش، آگاهی و حرکت رو به جلو محقق می‌شود و کتاب به عنوان ابزار آگاهی و دانش و پویایی جامعه مورد توجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha