کد خبر: اجرای-قانون-جامع-حمایت-از-معلولان-تکلی
۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳
اجرای  قانون جامع حمایت از معلولان تکلیف مهم دستگاه های اجرایی استان است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مخلص الائمه استاندار مرکزی اظهار کرد: با وجود گذشت مدت اندکی از حضور در سکان مدیریت ارشد استان مرکزی، وظیفه خود دانسته که در جمع معلولان عزیز حاضر و در روزی که به نام آنان است از نزدیک با دغدغه و نگرانی آنان آشنا شوم.

وی اظهار داشت: جامعه معلولان برای زیست مناسب باید از پیش‌نیاز اجرایی قوانین کارآمد برخوردار باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمامی قانون‌های موجود در این حوزه را در راستای پاسخ به نیازمندی‌های معلولان اجرایی کنند.

استاندار مرکزی گفت: تقویت امور نظارتی در حوزه اجرای صحیح قوانین مربوط به معلولان ضرورت است و ارایه توجیه برای برخی کم‌کاری‌ها پذیرفته نیست.

مخلص‌الائمه افزود: دولت سیزدهم خادم مردم است و با رویکرد انقلابی کارش را آغاز کرده و رئیس جمهوری نیز در این مهم تاکید دارد و باید در استان مرکزی خط مشی دولت با حداکثر توان پی گرفته شود.

وی اظهار داشت: برخی موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها در گذشته موجب شده که بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی و امدادی کشور خروجی قابل کفایتی در برخی تکالیف محوله نداشته باشند و با وجود تعدد دستگاه‌های حمایتی در امر فقرزدایی و رفع کمبودهای مردم هنوز مشکلاتی وجود دارد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: حاشیه‌نشینی یک پدیده جغرافیایی نیست، بلکه ما با پدیده بزرگتری به نام جاماندگان اجتماعی مواجه هستیم و این افراد به اندازه سایر بخش‌های جامعه‌ حق دارند و باید این حقوق آنان ادا و استیفا شود.

استاندار مرکزی گفت: گرچه کشور با محدودیت اقتصادی و اجرایی مواجه است اما مسایل جامعه معلولان پیگیری می‌شود و باید این موضوعات به تدریج و با شتاب مناسب حل شود و امید است که با چشم‌انداز روشن اقتصادی پیش‌رو  در ماه های آتی  یک گره‌گشایی در مسایل اجتماعی و سیاسی حاصل گردد.

مخلص‌الائمه افزود: به زودی نماینده‌ای از جامعه معلولان استان برای پیگیری امور این قشر به عنوان مشاور افتخاری استاندار معرفی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha