کد خبر: اجرای-طرح-کوله-کتاب-در-روستاهای-مرزی
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
اجرای طرح «کوله کتاب» در روستاهای مرزی سراوان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان؛ علیرضا میربهاءالدین گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان، طرح کوله کتاب را در مناطق محروم اجرا کرد.

علیرضا میربهاءالدین بیان کرد: طرح کوله کتاب از سال 95 در مناطق روستایی که امکان تجهیز کتابخانه وجود نداشت، کلید خورد و به همت خانه هلال بم پشت، امسال در روستاهای بلبل، مودگلی، بورویی و عزت آباد بخش بم پشت اجرایی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان در بخش بم پشت، دارای 4 کوله کتاب است که در هر کوله 100 کتاب با موضوعات مختلف همچون خانه داری، آشپزی، داستانی، تاریخی و سلامت قرار دارد و پس از استفاده روستاییان از کتاب ها کوله به روستای همجوار انتقال داده و کوله جدید جایگزین می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و مرزی دانست و افزود: طرح کوله کتاب با همکاری انجمن حامی و جمعیت هلال احمر سراوان در دورترین روستاهای مرزی این شهرستان و بخش بم پشت شروع به فعالیت نمود و هم اکنون با تلاش دانشجویان بومی منطقه و خانه هلال بم پشت و حمایت انجمن حامی با رعایت پروتکل های بهداشتی  اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: با توجه به علاقه و استقبال کودکان و اهالی روستاها، کوله های کتاب در بخش بم پشت افزایش می یابند تا بتوانیم روستاهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی در پایان گفت: با تلاش های خانه هلال بم پشت و استقبال کودکان، کتابخانه این خانه هلال تجهیز و بزودی افتتاح خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha