کد خبر: اجرای-طرح-هوشمند-سازی-تحویل-داروی-رمدس
۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مهندس سید مسعود ساداتی در نشست ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته‌های وابسته به آن خاطر نشان کرد: بازنگری سناریوی نقشه پراکندگی بیماران مبتلا به کرونا از دیگر اقدامات این کمیته است که با توجه به درخواستی که از طرف کمیته اعلام شد دیتای جدید از اول تیرماه در سیستم بارگذاری گردید.

وی با بیان اینکه کمیته فناوری اطلاعات از روزهای نخست تشکیل ستاد اجرایی فعال و تا کنون اقدامات مختلفی را به اجرا در آورده ست تصریح کرد:  تجمیع تحلیل شاخصه های اصلی و همکاری با کمیته دارو در خصوص ملزومات مصرفی موجود در انبارهای بیمارستانها از دیگر اقدامات این کمیته محسوب می شود.

دبیر کمیته فناوری اطلاعات ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمان پیک پنجم،  بیمارستانهای هاشمی نژاد، امام رضا(ع) و قائم(عج) که به شدت زیر بار کرونا رفته بودند بعضی از بررسی ها نشان داد که این مراکز در حوزه it نیاز به تغییرات دارند که این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: اقدام بعدی طراحی فرم ثبت نام خانواده کادر درمان جهت خود اظهاری و واکسیناسیون بود که همکاران خانواده خود را معرفی می کنند و بعد از بررسی دیتای موجود با دیتا سامانه سینا مقایسه می شود تا افرادی که واکسینه نشدند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

مهندس ساداتی بیان کرد: بازنگری در فرایند ثبت داده اول و رفع مشکل با ایجاد تریاژ در مراکز واکسیناسیون از دیگر اقدامات این کمیته بود علاوه براین پیشنهاداتی برای موج بعدی وجود دارد که از آن جمله می توان به ایجاد کمیته ثبت اطلاعات در مطب ها و کلینیک های خصوصی ، رصد بیماران سرپایی برای بررسی وضعیت قرمز، دریافت اطلاعات پراکندگی موبایل های روشن برای مدل سازی و پیش بینی پیک بعدی و استفاده از نرم افزار تجربه نگاری اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha