کد خبر: اجرای-طرح-موتور-یار-در-60-نقطه-از-پایتخت
۸ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶
اجرای طرح موتور یار در 60 نقطه از  پایتخت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی در این گفتگو که از شبکه پنج سیما پخش می شد گفت : حدود 10 روز است که پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدیدی  را به عنوان طرح موتور یار در شهر تهران آغاز کرده و از ظرفیت خود موتورسیکلت سوارانی که تخلفات خاصی را مرتکب می شوند استفاده می کنیم .

وی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا ( س) از اجرای طرح موتوریار در شهر تهران گفت و اشاره کرد : این طرح جایگزینی از توقیف و ترخیص موتورسیکلت سواران متخلف است یعنی قبلا تمرکز پلیس بر توقیف موتور و اعزام به پارکینگ و توقف آنها و سابقه این طرح ها بالغ بر 50 سال است و مدل های مختلفی از توقیف مانند انتقال از طریق کفی به پارکینگ وجود داشته است و مراحل ترخیص را در ادامه داشتیم که هزینه های سنگینی را برای موتورسواران ایجاد می کرد .

وی گفت : البته  همچنان هم این طرح توقیف برای پلیس راهور امری قانونی است و اگر پلیس بخواهد موتور متخلف را توقیف کند آن طرح سر جای خود هست اما پلیس راهور تهران بزرگ با یک رویکرد فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت های مختلف  و استفاده از طرح های جایگزین و طرح هایی که بدل از مجازات های گذشته است با حمایت های مراجع قضایی  و بیمه های مختلف  طرح خود را از ده روز پیش در معابر  و تقاطع های مختلف شهر و ساعات آغازین صبح  آغاز کرده است .

سردار حمیدی ادامه داد : همکاران من در این طرح مستقر هستند و با تخلفات خاصی که از سوی موتورسواران  مشاهده میکنند اقدام به توقف آنها نموده و اگر فرد اصرار بر تخلف داشت جرثقیل و پاریکنگ و جریمه  واجرای  قانون در انتظار آنهاست و بیشترین تخلفات موتورسواران نیز مربوط به عجله و شتاب موتورسوارن است و ورود به خط  و یژه و عبور از چراغ قرمز و خلاف جهت و بارهای حجیم و تخلفات شایع که در سطح شهر شاهد آن هستیم مواردی است که موجب توقف موتورسواران در این طرح می گردد .

وی افزود : اگر موترو سوار متنبه گردید و خواست که کمک به خود و همکاران بنده نماید می بایست در کنار همکاران بنده قرار بگیرند و کاوری  در اختیار آن قرار می دهیم تا متمایز از مردم گردد و راکت در اختیار وی می گزاریم تا با کمک آن بتواند فرمان بدهد به همکاران خود و همان موتورسوارانی که قصد تخلف  را دارند و به آنها بتواند فرمان صحیح را بدهد و یکی دو ساعت این آموزش ها به طول می انجامد و در این مدت موتور وی در حاشیه امن راه متوقف است و از موتور وی محافظت می گردد  .

سردار حمیدی گفت : بعد از آنکه این موتورسواران توجیه میدانی شدند و کمک کردند و آن وقتی که دنبالش بودند تا سریع تر برسند و اینجا آن وقت صرف آموزش شد  فرم هایی را پر کرده و موتور خود را برداشته و به مسیر خود ادامه می دهند و امید است با اجرای این طرح دیگر شاهد تخلف این موتورسواران در سطح شهر نباشیم .

وی افزود : این طرح کمک به جامعه و خود موتورسواران است و این کار اقدامی فرهنگی است و در نهایت کمک به پلیس است . حدود 50 تا 60 درصد از حوادث حوزه درون شهری ما خصوصا در ایام کرونا مربوط به موتورسواران متخلف است موتورسوارنی که کلاه سر خود نمی گزارند و وارد خط ویژه می شوند و خلاف جهت می روند و این تخلفات باعث بروز حوادث  می شوند و از همه مهم تر انضباط شهری را بر هم می ریزند لذا این طرح طرحی فرهنگی است و می تواند کمک بسیار زیادی به ارتقا فرهنگ ترافیک در سطح شهر تهران نماید .

رییس پلیس راهور تهران  بزرگ همچنین گفت : امیدوارم این طرح تداوم داشته باشد و تاثیر خود را بخوبی بگذارد و این روش جدید میزان تخلفات موتورسواران متخلف را کاهش دهد .

وی در خصوص سرنوشت موتورهای رسوبی که در پارکینگ ها هست  افزود :  طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی و طرح های گذشته  همچنان پابرجاست که بالای سه هزار موتورسیکلت رسوبی از ابتدای اجرای آن طرح از پارکینگ ها به سهولت کامل ترخیص شده است و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک هم مراجعه کرده است موتورسیلت وی در اختیار فرد قرار گرفته تا باری از روی دوش خانواده ها برداشته شود و تعهدی که از موتورسواران گرفته می شود امید است که به کاهش تخلفات آنها منجر شود و از طرفی با کاهش هزینه هایی که صورت می گیرد انگیزه ای برای ایجاد هر چه بیشتر انضباط شهری باشد  .

سردار حمیدی گفت : برای اجرای طرح موتوریار سه ماه است که برنامه ریزی صورت گرفت و وقت گذاشته شده و با مراجع قضایی و بیمه ها هماهنگی های لازم صورت پذیرفته و زیرساخت های لازم انجام گرفته و زیر ساخت های  و 60 نقطه از تهران را برای اینکار آماده سازی کردیم که به مرور به تمام معابر  و تمام ساعات گسترش خواهد یافت و تا زمانیکه بتوانیم آنرا اجرا کنیم ادامه خواهیم داد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha