کد خبر: اجرای-طرح-ضربتی-غربالگیری-کرونا-با-عنو
۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۴۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، این طرح که هیچ بار مالی برای مردم نداشته و ندارد و توزیع بسته های معیشتی حمایتی در میان خانواده هایی که دچار کرونا و مشکلات آن شده اند و همچنین آموزش مردم برای مقابله هرچه بهتر با این ویروس از مهمترین اقداماتی است که در قالب این طرح انجام شده است.

معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا علیه السلام در گفتکو با وب دا اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در برخی از مناطق کشور به منظور جلوگیری از شیوع آن طرح رزمایش سلامت بصورت ضربتی در حال اجراست.

دکتر محمود صادقی وزین با اشاره به اینکه در این طرح بصورت روزانه حداقل ۲۰ شهروند مورد غربالگری قرار گرفته و از آنان تست کرونا گرفته می شود، بیان داشت: طرح رزمایش سلامت بصورت ضربتی با مراجعه به درب منازل و گرفتن تست کرونا و ثبت آن در سامانه وزارت بهداشت، تا پایان سال در حال انجام می باشد.

تشکیل ساختار سازمانی معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضاعلیه السلام در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج

سرهنگ محمود صادقی وزین با اشاره به ابلاغ فرماندهی مبنی بر تشکیل رابط سلامت و دفاع زیستی در تمامی نواحی، حوزه ها و پایگاه‌های بسیج افزود: در تمامی نواحی این ساختار پیاده شده تا بتوان قوی‌تر از گذشته در کمک و یاری رساندن به مردم پای میدان باشیم و در برون رفت از این بحران کرونا با توزیع بسته های حمایتی و معیشتی با قدرت‌تر  و سریع‌تر از گذشته همراه مردم باشیم.

وی در ادامه تاکید داشت: تشکیل این ساختار باعث شد تا مثلثی از رابط معاونت سلامت و دفاع زیستی و رابط بسیج جامعه پزشکی و رابط شبکه بهداشت و درمان در تمامی نواحی شکل بگیرد و این اقدام قطعا هماهنگی بیشتر و بهتر برای حل مشکلات مردم به خصوص در این وضعیت کرونا را به همراه خواهد داشت.

توجه ویژه به مادران باردار و سالمندان

معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا علیه السلام، توجه به مادران باردار و سالمندان را در این بحران کرونا ویژه عنوان کرد و ادامه داد: در قالب این طرح توزیع ویتامین D3 و قرص آهن برای مادران باردار آغاز شده تا بتوان در همه ابعاد  همراه مردم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha