کد خبر: اجرای-طرح-رجیستری-بیماران-کووید-۱۹-در-د
۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت  به نقل از وبدا،سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه  هدف از انجام رجیستری بیماران کووید-۱۹ ثبت دقیق اطلاعات بیماران و  ارزیابی فاکتورهای موثر بر بیماری و تایید درمان های مختلف در  بیماران مبتلا به منظور استفاده در پژوهشهای آینده است  خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود ۱۵ الی ۲۰ طرح پژوهشی از این اطلاعات به اجرا در آید.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع بحران ویروس کرونا، دفتر پژوهشی کرونا در معاونت پژوهش و فناوری راه اندازی شد اظهار کرد: در این مدت تلاش شد در راستای افزایش سطح اطلاعات و انجام اقدامات پیشگیرانه جامعه و کادر درمان گام برداشته و به رسالت خود در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه عمل نماید . در این راستا پیام های تولید شده توسط تیم دانشجویی در کانال های معتبر سطح شهر و دانشگاه بیش از ۱۰۰ هزار بازدید داشته است.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری در نگارش ۲۶  عنوان پروپوزال، نگارش ۸ عنوان مقاله سیستماتیک مروری و متاانالیز و همکاری در نگارش ۹ عنوان مقاله ارجینال را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: همچنین یک ترکیب گیاهی جدید درمان بیماران کووید-۱۹ ارائه شده است که هم اکنون  در حال طی مراحل تایید و بررسی اساتید برای موافقت با انجام کارآزمایی بالینی است.

دکتر سحاب نگاه، ترجمه و ارائه خلاصه مقالات و پروتکل های who درباره جنبه های مختلف بیماری و تولید اینفوگرافی ارائه خلاصه مقاله به زبان روان و قابل استفاده برای تمامی اقشار جامعه و انتشار این موارد در سطح دانشگاه و خارج دانشگاه  را از دیگر اقدامات انجام شده در این کمیته برشمرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ حلقه گمشده در راستای حمایت از پژوهشگران و علاقمندان در دانشگاه اظهار کرد: این پروژه در راستای شناسایی دانشجویان مستعد و مسئولیت پذیر، محول کردن پروژه های گرفته شده از مراکز تحقیقاتی، تامین مالی و استفاده از گرنت های داده شده توسط مراکز برای انجام طرح در تمامی دانشکده های زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست.

دکتر سحاب نگاه خاطر نشان کرد: در این راستا تا کنون ۳۰ طرح پژوهشی در حیطه های مختلف با همکاری مراکز تحقیقاتی و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اجرای بستر همکاری با دانشجویان رزیدنت و فلوشیپ و انجام طرح های تحقیقاتی مشترک از دیگر اقدامات انجام شده در قالب پروژه حلقه گمشده به شمار می رود.

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری وبینارهای آموزشی پژوهشی شامل پروپوزال نویسی، spss، و ....توسط کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده های زیر پوشش انجام شده است که در این راستا دو هزار دانشجو از این دوره ها بهره مند شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha