کد خبر: اجرای-دقیق-نسخه-نویسی-الکترونیکی-نیاز
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،حسن لطفی با اشاره به ضرورت توجه به اعتبارات مورد نیاز بیمه سلامت گفت: تا زمانی که بیمه سلامت  در قبال ارائه خدمات اعتبار مناسب دریافت نکند دچار مشکل خواهد شد.

نماینده مردم رزن درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از مزایای بیمه سلامت این است که به دلیل نبود ساختار مستقلی بدون شک با نظارت بیشتری هزینه درمان پرداخت می‌شود افزود: این بیمه به عنوان یک ناظر در هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه درمان عمل می‌کند که خوشبختانه موفق نیز بوده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح نسخ الکترونیک در بیمه سلامت افزود: این طرح یکی از برنامه‌های پنج ساله ششم شفافیت دستگاه‌های اجرایی است‌، بیمه سلامت با اجرای طرح نسخ الکترونیک در واقع به شفافیت مالی دستگاه اجرایی خود کمک می‌کند و مردم نیز از مزایای آن استفاده خواهند کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید به کاهش هزینه‌های درمان، دارو و بیمار با اجرای طرح نسخ الکترونیک تصریح کرد: این طرح می‌تواند به فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل بیماری کرونا با کاهش مراجعات به مراکز صدور دفترچه نیز کمک کند.

 وی همکاری داروخانه‌ها و مراکز درمانی را در اجرای طرح نسخ الکترونیک مهم دانست و گفت: البته یکی از چالش‌های موجود بروکراسی پیچیده در ساختار اداری کشور است که بیمه‌ها را هم شامل می‌شود، داروخانه‌ها و مراکز اداری تمایلی ندارند خدماتی ارائه دهند و زمان طولانی برای پرداخت‌های مطالبات طی شود؛ لذا اگر بخواهیم این فرآیند حل شود نیاز به قانون‌گذاری ندارد و یک اصلاح ساختاری در بروکراسی اداری بیمه‌ها مشکل را رفع خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha