کد خبر: اجرای-بیش-از-55-برنامه-از-سوی-هلال‌احمر-ی
۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی گفت: این جمعیت به جز امدادرسانی در حوادث، فعالیت های بسیاری بر عهده دارد از جمله ارائه آموزش های همگانی امداد و کمک های اولیه در جامعه به منظور پیشگیری از حوادث و آماده سازی مردم برای مواجهه با انواع مخاطرات. همچنین هلال احمر تلاش دارد بحث خود امدادی را در جامعه نهادینه کند.

حرازی زاده گفت: خانه های هلال در روستاهای دوردست با همکاری بخشداران و دهیاران و برای کمک رسانی به حادثه دیدگان در حوادث تا زمان رسیدن نیروهای امدادی ایجاد شده است که مردم بتوانند از وقت طلایی استفاده کنند و در بحث امداد و کمک رسانی کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بیش از 55 برنامه به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد توسط پرسنل، اعضا، داوطلبان و امدادگران شعب هلال احمر استان برگزار می شود.

وی افزود: غبارروبی قبور شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و اعزام بیش از پنج کاروان سلامت به مناطق محروم که کار ویزیت مردم را به شکل رایگان توسط پزشکان داوطلب انجام می دهند، از جمله این برنامه هاست.

این مقام مسئول در هلال احمر بیان کرد: در ایام دهه مبارک فجر، اجرای برنامه هایی همچون برنامه کوهپیمایی – آموزشی با عنوان ولایت در سیره انقلاب، همکاری در اجرای مانور موتوری، شرکت در نمایشگاه تجهیزات امدادی، برگزاری مسابقات آموزشی جام فجر به صورت مجازی، اجرای طرح یاس در راستای تفاهم نامه با کمیته امداد، اجرای طرح ناظران سلامت، اجرای طرح قرار مهربانی و حمایت ماندگار توسط جوانان و داوطلبان هلال احمر (اهداء خون )، صبحگاه مشترک امدادی با حضور تیم های امداد و نجات، برنامه فرهنگی به عنوان مشق انقلاب، مسابقه امدادی ویژه زوج های جوان، مسابقه فرهنگی دانش آموزی در فضای مجازی نیز به اجرا در می آید.

حرازی زاده با بیان اینکه در این ایام دوره های مختلف امداد و کمک های اولیه در شهرستان ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، گفت: افتتاح خانه های هلال در سطح استان، افتتاح زمین چمن هلال احمر بافق، افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، اجرای طرح نیابت، اعزام کاروان سلامت با مناطق محروم، مانور توان افزایی امدادگران، رونمایی از مجموعه آموزشی امداد و نجات، برگزاری مانور دورمیزی ICS، توان افزایی نیروهای امدادی در کویر با رعایت پروتکل های بهداشتی، دیدار با خانواده شهدا، آموزش امداد و کمک های اولیه در خانه های هلال، آموزش در مراکز صنعتی  نیز از جمله برنامه هایی است که در دهه فجر در استان با حضور حداکثری اعضا برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین از گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر و تولد امام خمینی (ره) در این ایام خبر داد و بیان کرد: فراخوان خاطرات زنان امدادگر در هشت سال دفاع مقدس، برگزاری دوره سیره فاطمی زندگی سالم و دوره آموزشی امداد و نجات ویژه بانوان شاغل در جمعیت استان، تجلیل از بانوان شاغل در جمعیت، بازدید از سرای سالمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی، بازدید از خانواده شهدای امدادگر و تجلیل از مادران و همسران شهدا از ویژه برنامه های این روز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha