کد خبر: اجباری-شدن-استفاده-از-ماسک-در-ادارات-اس
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات استان/ برگزاری غیرحضوری آزمونهای دانشگاه آزاد در بوشهر

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: مردم همچنان باید نسبت به شیوع کرونا دغدغه داشته باشند و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد  به منظور جلوگیری ازشیوع کرونا در استان امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت غیر حضوری برگزار شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین زدن ماسک در ترمینال های مسافری، فرودگاه ها و اسکله های مسافری اجباری شده و ادارات کل مرتبط هم مکلف به نظارت جدی براین مصوبه هستند.

گراوند اظهار داشت: شهرداری بوشهر نسبت به به‌کارگیری اتوبوسهای شهری با۵۰ درصد ظرفیت و استفاده از ماسک برای راننده ها و مسافران اقدام کند.

وی افزود: با وجود اینکه اصناف و بازاریان در فاز اول شیوع کرونا همکاری بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند اما انجام دورهمی ها وتجمعات مختلف موجب افزایش آمار کرونا در استان شد لذا اصناف، با همکاری علوم پزشکی و سازمان صمت نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار اقدام کنند.

استاندار بوشهرتاکید کرد: کارکنان ادارات هم موظفند از روز شنبه با ماسک در محل کار حاضر شده و مراجعان به ادارات کل هم باید از ماسک استفاده کنند و مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای این مصوبه هستند.

گراوند بیان کرد: با نظر دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان با بیماری زمینه ای، زنان باردار، جانبازان به مدت ۲ هفته به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه صدا و سیما همچنان برنامه های مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار داشته باشند، اظهار داشت: وضعیت فعالیت نمایشگاه بین المللی بوشهر در جلسه ای با حضور دستگاه های مربوطه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت تالارهای پذیرایی وسالن های عروسی و همچنین روزبازارها تا بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان تعطیل خواهد بود.

استاندار بوشهر گفت: آزمون های استخدامی در استان اگر تعداد شرکت کنندگان زیاد باشد در دو یا ۳ نوبت با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی با نظارت دانشگاه خلیج فارس برگزار شود.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستانهای استان مکلف به پذیرش بیماران حاد تنفسی هستند، اظهار داشت: با تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای و اختصاص ۱۱۰ تخت جدید، کمک بسیاری خوبی به مجموعه درمان استان برای مقابله با کرونا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha