کد خبر: اثرات-دوران-کرونا-ماندگار-و-برنامه‌ها
۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
اثرات دوران کرونا ماندگار و برنامه‌های ارائه‌شده نیز باید درازمدت باشد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز مهدی نوید ادهم در دومین روز از سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش کشور که به‌صورت ویدیو کنفرانس و با شعار فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری و تربیت تمام ساحتی در ساختمان شهید رجایی و حضور مجازی روسا و مدیران آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی، فرصت جدی برای استفاده از فضای مجازی به وجود آمده است.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدارس ازنظر روحی و جسمی برای دانش آموزان بسیار مؤثر است لذا آموزش‌های الکترونیکی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای آموزش‌های حضوری باشد.

نوید ادهم تصریح کرد: این نگاه که ویروس کرونا زودگذر است نگرشی اشتباه و کاملاً خطا است زیرا آثار تغییرات ناشی از کرونا پایدار و ماندگار است.

 دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور ادامه داد: در شرایط کرونایی سبک زندگی جدیدی رقم خورده که اثراتش درازمدت است بنابراین باید برنامه‌ای در این زمان ارائه ‌شود که ماندگار و درازمدت باشد.

مشاور وزیر در سند تحول بنیادین گفت: آموزش‌های مجازی به معنی تعلیم و تربیت نیست بلکه یکی از راهکارهای نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: تقلیل نظام آموزش‌وپرورش به انتقال مفاهیم و آموزش‌های الکترونیکی صرف امری خطا و اشتباه است.

 نوید ادهم خاطرنشان کرد: این تقلیل دادن نظام تعلیم و تربیت به آموزش‌های الکترونیکی، آسیب‌های دیگری دارد لذا سو استفاده دیگران و وردشان به این عرصه یکی از مخاطرات است.

 دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور افزود: با توجه به شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع کرونا، سند تحول باید مورد بازنگری قرار گیرد تا مدیران تکلیف خود را در شرایط جدید بدانند.

 مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در سند تحول گفت: مدرسه پل ارتباطی با نسل آینده است بنابراین نباید این پل خراب شود، بنابراین باید مراقب این موضوع باشیم.

وی ادامه داد: تربیت محور اصلی در سند تحول بنیادین است لذا تربیت در ساحت‌های ششگانه سند مطرح ‌شده است.

وی ادامه داد: مدیران باید سند تحول را حتماً مطالعه کنند و مفاهیم موجود در سند را خوب درک کنند تا بتوانند آن‌ها را محقق و اجرا کنند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در سند تحول تصریح کرد: در زمان حاضر باید مهارت‌های تغییر را بدانیم و روش‌هایی را برای تغییر به کار بگیریم البته در تغییر آموزش‌وپرورش ما تنها نیستیم بلکه سایرین نیز در این موضوع دخیل هستند.

دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور ادامه داد: مدیران باید به شایستگی‌های مدیریت تغییر، مجهز باشندلذا مدیریت دینی برای تغییرات مناسب است زیرا این نوع مدیریت همراه باشکیبایی است و این لازمه تغییر است. لذا اگر این خصلت وجود نداشته باشید مدیریت سخت است.

نوید ادهم در پایان گفت: مثبت اندیشی از مقدمات تغییر است مدیریت باید مشروعیت اجتماعی، علمی و... داشته باشد در سال جدید ۲۵بسته تحولی انتخاب و ارائه شد، بسته‌هایی که تحقق‌پذیر تحول‌پذیر و... هستند، بسته تحولی آجر به آجر، مدرسه خوانا، محوری و سمپاد، هر دانش‌آموز یک مهارت و ... از آن جمله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha