کد خبر: اثبات-خطرات-هورمون-درمانی-برای-سرطان-س
۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، بررسی محققان انگلیسی نشان می دهد هورمون درمانی برای مقابله با سرطان سینه موجب نابودی سلول های سرطانی نمی شود و صرفا این سلول ها را در وضعیت خواب طولانی قرار می دهد، تحقیقاتی که در این زمینه در امپریال کالج لندن صورت گرفته، نشان می دهد داروهایی که با هدف هورمون درمانی و درمان سرطان سینه تولید می شوند، صرفا این سلول ها را در وضعیت خواب طولانی قرار می دهند..

حدود 70 درصد از موارد ابتلا به سرطان سینه در دسته گیرنده مثبت استروژن طبقه بندی می شوند. این بدان معناست که در این افراد سرطان از استروژن برای رشد استفاده می کند. برای درمان این افراد بعد از عمل جراحی تزریق داروهای هورمونی تجویز می شود. اما این کار معمولا تنها منجر به از بین رفتن 30 درصد از سلول های سرطانی می شود و بقیه سلول های آلوده می توانند تا 20 سال در وضعیت خواب طولانی باقی مانده و سپس به طور مجدد فعال شده و فعالیت های تخریبی خود را از سر بگیرند.

هورمون درمانی اگر چه برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر بوده و تا به حال جان میلیون ها بیمار را در سراسر جهان نجات داده، اما استفاده از این روش برای مقابله با سرطان سینه موثر و مفید به نظر نمی رسد و محققان انگلیسی می گویند روش یاد شده ابتدا موجب به خواب رفتن سلولهای مذکور و در نهایت مقاوم شدن آنها در برابر هورمون درمانی می شود. لذا باید از روش های درمانی دیگری برای درمان سرطان سینه استفاده شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha