محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی اتوبوس‌های فرسوده اظهار داشت: حدود 5هزار و 900 اتوبوس در شهر تهران موجود است که از این تعداد 400 اتوبوس از رده خارج شده است. وی با بیان اینکه در دوره گذشته مدیریت شهری، اتوبوس‌های تک کابین به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: اتوبوس‌های دو کابین نیز که مالکیت آن متعلق به شهرداری تهران است در خطوط بی آر تی مشغول به سرویس دهی هستند. رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مشکلات زیادی در خصوص فرسودگی بی آرتی‌های شهر تهران نداریم، گفت: بی آرتی‌ها اغلب نو هستند و مشکلی برای تردد در سطح شهر ندارند اما در تک کابین‌ها به دلیل فرسودگی با مشکلات زیادی مواجه هستیم. علیخانی با بیان اینکه قرار بود دولت به منظور نوسازی اتوبوس‌های فرسوده به مدیریت شهری کمک کند، تصریح کرد: متاسفانه با وجود انواع قوانین و مصوبات این کمک‌ها طی سالهای گذشته اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: بر اساس برنامه توسعه شهر تهران باید 9 هزار اتوبوس در شهر تهران موجود باشد اما تاکنون نتوانسته ایم به این رقم دست پیدا کنیم و هم اکنون با کمبود 3هزار و 100 اتوبوس در شهر تهران مواجه هستیم. عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه از این 5هزار و 900 اتوبوس نیز حدود 400 اتوبوس به دلیل فرسودگی زیاد مخازن گاز سی ان جی از رده خارج شده اند، افزود: بر اساس مصوبه ای که دولت از محل افزایش قیمت سی ان جی داشته قرار است دولت برای تعویض این مخازن به مدیریت شهری کمک کند. علیخانی اضافه کرد: قرار است با تعویض مخازن سی ان جی، این اتوبوس‌ها مجدد به مدار سرویس دهی باز گردند. وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 100 اتوبوس دیگر به دلیل فرسودگی مخازن سی ان جی از مدار خارج می‌شوند، عنوان کرد: امیدوارم وعده‌های دولت در خصوص تعویض مخازن سی ان جی هرچه سریعتر عملیاتی شود. به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران دولت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی اتوبوس‌ها تخصیص داده و قرار است که بین 700 الی 800 اتوبوس طی 6 ماه آینده به ناوگان حمل ونقل اتوبوسرانی تهران اضافه شود. علیخانی تصریح کرد: این اتفاق درحال رخ دادن است اما باید مسوولان اجرایی در شهرداری تهران تلاش کنند که حتما این مصوبه اجرایی شود چراکه با اجرای این مصوبه کمک زیادی به شرایط بحرانی ما درحوزه حمل و نقل می‌شود. وی عنوان کرد: ای کاش دولت از محل افزایش قیمت بنزین کمک خوبی به حمل و نقل عمومی‌برون شهری و درون شهری داشته باشد. متاسفانه از دهه 70 به حمل و نقل درون شهری اتوبوس قابل توجهی تزریق نشده است. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در گذشته دولت کمک بیشتری به مدیریت شهری برای تزریق اتوبوس انجام می‌داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha