کد خبر: ابلاغ-دستورالعمل-ساماندهی-بیماران-کر
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وب دا، بر اساس این دستورالعمل تمامی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد موظف به ایجاد تریاژ دو سطحی جهت پذیرش جداگانه بیماران تنفسی هستند و هیچ بیمارستانی حق حذف تریاژ تنفسی را ندارد.

بر اساس این دستورالعمل مدیریت نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر حسن اجرای این طرح نظارت خواهد کرد.

در این دستورالعمل تاکید شده است با توجه به بیشتر شدن آمار مبتلایان سندرم حاد تنفسی، بیمارستان ها تنها مجاز به استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت تخت های بستری خود برای پذیرش بیماران غیر کرونایی الکتیو خواهند بود و باید ۵۰ درصد ظرفیت هر بیمارستان جهت پذیرش احتمالی بیماران کرونایی آماده باقی بماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این دستورالعمل آورده است: اورژانس عدالتیان تا اطلاع ثانوی بیماران مشکوک به کرونا و بیماران مسمومین را پذیرش خواهد کرد.

همچنین طبق این دستورالعمل بیمارستان قائم(عج)  جهت پذیرش بیماران کرونایی با شرایط خاص که لازم است در این بیمارستان  بستری شوند بخش مجزا با ظرفیت ۲۴ تخت عادی و ۸ تخت ای سی یو پیش بینی و فعال می کند.

بیمارستان شریعتی کماکان تا اطلاع ثانوی به عنوان بیمارستان ریفرال کرونا باقی می ماند و بیمارستان امام رضا(ع) و گروه های تخصصی مرتبط جهت ویزیت بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان شریعتی برنامه مدون و مشخصی را آماده خواهند کرد.

گفتنی است: این دستورالعمل با توجه به شرایط فعلی به مدت دو ماه مورد بهره برداری و اجرا خواهد گرفت و از هفته اول شهریور پس از بررسی مجدد و با توجه به شرایط اپیدمی تصمیمات جدید اتخاذ می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha