کد خبر: ابراز-علاقمندی-آمریکا-و-اروپا-به-واکسن
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک،  این موضوع توسط کریل دیمیتریف، رئیس  صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه  در مصاحبه با رسانه های برزیل اعلام شده است.

دیمیتریف گفت "اکنون اروپا و ایالات متحده به ما پیشنهاد می کنند برای تولید واکسن مشارکت صورت گیرد . آنها سرانجام فهمیدند که تفاوت واکسن ما چیست . " وی تصریح کرد که شرکت های خصوصی و صندوق های سرمایه گذاری به واکسن روسی علاقه نشان می دهند اما  مشخص نکرد که منظورش کدامیک از شرکت ها است.

رئیس صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه  خاطرنشان کرد: "من هنوز نمی توانم چیز بیشتری بگویم ، اما انتظار می رود طی دو هفته آینده اعلامیه هایی منتشر  شود." به نظر وی ، "کارزار بدنام کردن واکسن روسی" در غرب آغاز شده است. وی همچنین افزود که هیچ کس در مورد خطرات سایر واکسن ها صحبت نمی کند.

پیش از این ، دانشمندان چین اثر بخشی  داروی روسی "تریازاویرین" برای درمان کووید 19 را  تأیید کرده بودند ند.

11 اوت  ، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از ثبت اولین واکسن جهان علیه ویروس کرونا به نام  Sputnik V خبر داد که توسط مرکز گامالیا ساخته شده است. تولید  این واکسن از 15 اوت  آغاز شد و 8 سپتامبر ، وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که اولین محموله واکسن Sputnik V برای استفاده عمومی ارسال شده است. اولین کسانی که واکسیناسیون می شوند پزشکان و شهروندان جزو گروه های در معرض خطر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha