کد خبر: ابداع-روش-جدید-ایمن-سازی-بدن-در-برابر-سر
۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۲
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، سلول های سرطانی از توانایی زیادی برای فریب و تخریب سیستم ایمنی برخوردارند. لذا باید روش های تازه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن ابداع کرد و پژوهشگران دانشگاه ییل می‌گویند در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.

محققان برای تقویت سیستم ایمنی در برابر سرطان از مولکولی به نام Stem Loop RNA 14 (SLR14) استفاده کرده و می گویند این مولکول با تقویت سطح هشیاری سیستم ایمنی بدن می تواند با سلول های سرطانی بهتر مقابله کند. قبلا مشخص شده بود، مولکول یادشده می تواند با فعال کردن ژن هایی که قادر به کشف ویروس ها هستند، در مورد آنها به سیستم ایمنی بدن هشدار دهد.

تزریق این مولکول به تومورهای سرطانی بدن یک موش نشان داد که همین روش برای تخریب سلول های سرطانی نیز قابل استفاده است. نکته امیدوارکننده این است که سیستم ایمنی پس از کسب اطلاع از سلول های سرطانی بدین شیوه، موضوع را به حافظه خود می سپارد و در آینده هم می تواند سلول های سرطانی مشابه را شناسایی و نابود کند.

محققان دانشگاه ییل همچنین می گویند می توان از روش دستکاری ژنتیک CRISPR هم برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کرد. البته قبلا از این روش برای شناسایی و دستکاری ژن های معیوب استفاده شده بود و حالا از آن برای یافتن ژن های مرتبط با سلول های سرطانی که از توانایی زیادی برای مخفی کردن خود برخوردارند، استفاده می شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha