کد خبر: ابتلای-۲۹۵-نفر-از-پرسنل-اورژانس-اصفهان
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
ابتلای ۲۹۵ نفر از پرسنل اورژانس اصفهان به کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان،غفور راستین در خصوص ابتلای پرسنل اورژانس به کرونا گفت: ۲۹۵ نفر از یک هزار نفر پرسنل اورژانس استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند، اکثر این افراد علائم قابل درمان داشتند و مورد فوتی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به میانگین سنی اعزام‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا اضافه کرد: بیشترین اعزام بیماران کرونا بین میانگین سنی ۳۰ تا ۹۰ سال هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: آمار امدادخواهی در ۲۴ ساعت حدود سه هزار و ۲۰۰ مورد است و هر فرد که با اتوماسیون اتاق فرمان اورژانس تماس بگیرد پرونده الکترونیک برای وی تشکیل می‌شود تا در خدمت رسانی‌های بعد شناسایی شده باشد و خدمات بهتری به او ارائه گردد.

راستین ادامه داد: همچنین همه آمبولانس‌های استان به نرم افزار GPS و آسایار مجهز هستند و تمام پرسنل برای ارسال دیتا و یا ارتباط با پزشک مشاور به داشتن موبایل یا تلفن همراه مجهز هستند.

وی با اشاره به رصد طول مسیر در زمان رسیدن پرسنل به امدادخواه، ادامه داد: رصد پرسنل برای این است که اگر قصوری صورت گرفت به امدادرسان اخطار لازم داده شود.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا تعداد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۷ هزار بیمار مشکوک به کرونا توسط اورژانس در سطح استان به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

 غفور راستین اظهار کرد: در اوایل شیوع ویروس کرونا حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از افراد بستری می‌شدند و به طور متوسط در روز حدود ۴۰ تا ۵۰ بیمار کرونایی را انتقال می‌دادیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha