کد خبر: آیا-پخش-تبلیغ-روغن‌های-خوراکی-از-صداو
۱ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
آیا پخش تبلیغ روغن‌های خوراکی از صداوسیما مهر تاییدی بر سلامت آن است؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه، در بخش آخر برنامه «+ سلامت» در آخرین روز پاییز، شبکه سلامت میزبان مهندس غلامرضا امینی مدیر کل نظارت بر استاندارد حلال مواد غذایی و بهداشتی در یک گفت‌وگوی تلفنی بود این گفت‌وگو به سلامت روغن‌های خوراکی اختصاص داشت که در بحث سلامت افراد جامعه بسیار موثر و قابل تامل است و با این پرسش آغاز شد که با توجه به کاربرد، روغن‌های سالاد، پخت و پز و روغن سرخ کردنی متفاوت هستند و با چه توجیهی هر سه این کاربردها در حال حاضر در قالب یک محصول ارائه می‌شوند؟ مهندس غلامرضا امینی مدیر کل نظارت بر استاندارد حلال مواد غذایی و بهداشتی در پاسخ گفت: روغنی تحت عنوان یک محصول با سه کاربرد مطرح شده که مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیست و تنها به منظور القای شبهه برای مصرف‌کننده و افزایش میزان فروش و مصرف گفته می‌شود. مجری برنامه با این پرسش ادامه داد که: باتوجه به عدم تاییدی که توسط شما عنوان شد صداوسیما جهت هرگونه پخش آگهی بازرگانی و تبلیغ محصول بادرنظر گرفتن مجوزهای لازم از جمله استاندارد سیب سلامت و ... اجازه پخش را صادر می‌کند؛ این تناقض از کجاست و چگونه صداوسیما روغنی با سه کاربرد را تبلیغ می‌کند؟ امینی پاسخ داد: صداوسیما هم تذکرات لازم در این‌خصوص را گرفته و به عدم پخش این تبلیغات تذکر داده شده است و فقط روغن‌هایی با یک کاربرد این مجوز را دارند و اقدامات قانونی لازم در این‌ مورد و برای واحدهای مربوطه صدا و سیما صورت گرفته است. مجری در ادامه پرسید: صدور همزمان برچسب‌های لازم روی بسته‌بندی محصول با مجوزهای تولید که مراجع ذی‌صلاح نیز آن را تایید می‌کنند همراه است پس چگونه این برچسب‌ها هر سه کاربرد در یک محصول را قید می‌کنند؟ مدیر کل نظارت بر استاندارد اظهار داشت این امر کاملا تخلف است و برچسب‌ها به صورت غیرقانونی عوض شده و تخلف محرز و تایید سازمان روی برچسب دیگری بوده است.

«+سلامت» برنامه‌ای با محوریت سلامت اجتماعی به تهیه‌کنندگی میثم فرزامی هر روز از شبکه سلامت روانه آنتن می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha