کد خبر: آیا-ورزش-کردن-در-فضای-باز-ممنوعیت-دارد؟
۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱
آیا ورزش کردن در فضای باز ممنوعیت دارد؟

شاهین صالحی متخصص پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مشکلاتی که در خصوص انواع ورزش‌ها در کشور به وجود آمده است، اظهار داشت: در این ایامی‌که شاهد افزایش شیوع کرونا هستیم انجام برخی ورزش‌ها که افراد با یکدیگر تماس نزدیک دارند امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه انجام دادن برخی ورزش‌ها در شرایط فعلی، ریسک بالایی دارد، افزود: در ورزش‌هایی که افراد تماس نزدیک با یکدیگر دارند اگر یک نفر آلوده باشد می‌تواند آلودگی بیماری را به سایر افراد منتقل کند.

این متخصص پزشکی ورزشی گفت: برخی از ورزش‌ها مانند فوتبال اگرچه در فضای باز برگذار می‌شود و میزان انتقال بالایی ندارند اما توصیه شده که قبل از انجام بازی حتما از آنها تست پی سی آر گرفته شود.

صالحی تصریح کرد: انجام ورزش در هوای باز و باشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است در هوای باز برای ورزش کردن ممنوعیت خاصی نداریم و افراد می‌توانند با رعایت فاصله جانبی 2متری ورزش کنند اما در باشگاه‌ها این موضوع متفاوت است.

وی تاکید کرد: افراد برای ورزش کردن در پارک‌ها قبل از استفاده از هر وسیله ای حتما باید با الکل جای دست را ضدعفونی کنند. همینطور اگر از دستکش‌ها‌ی لاتکس استفاده کنند می‌توانند میزان انتقال بیماری را کاهش دهند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha