کد خبر: آژانس-بین‌المللی-انرژی-اتمی-صلاحیت-رس
۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۹:۴۶
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلاحیت رسیدگی به پرونده هسته‌ای ایران را ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی  با اشاره به افشای گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه ایران اشاره کرد و گفت: آژانس در خصوص مسئله هسته‌ای ایران هیچگاه به دنبال مسائل فنی نبوده، بلکه همیشه موضوعات سیاسی را لحاظ کرده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام اخیر آژانس  یک رفتار غیر حرفه‌ای بوده است؛ بنابراین وقتی که آژانس رفتاری خلاف عرف انجام می‌دهد دیگر نباید به آن اجازه داد تا هر کاری دلش خواست انجام دهد و باید دستررسی‌های این سازمان به مراکز هسته‌ای کشور محدود شوند.

علیرضا سلیمی در نطق میان دستور

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از افرادی که در درون آژانس بین‌المللی فعالیت می‌کنند جاسوسان سازمان‌های اطلاعاتی غرب هستند و باید در خصوص رفت و آمد این‌ افراد به ایران نیز تجدید نظر صورت بگیرد.

وی به رفتار غیر حرفه‌ای آژانس نسبت به افشای اطلاعات مسائل هسته‌ای کشورمان اشاره و اظهار کرد: وقتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات فوق محرمانه را در رسانه‌ها منتشر کرده، آیا دیگر آژانس این شایستگی را دارد که به عنوان یک منبع بی‌طرف به آن اعتماد کرد و آیا آژانس شایستگی لازم را دارد که در خصوص صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران قضاوت کند؟

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: وجود چنین مسئله‌ای رفتار حرفه‌ای آژانس را مورد تردید قرار داده است و همکاری ما باید با آنها متفاوت باشد یعنی بایستی در خصوص نوع همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدید نظر صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha