کد خبر: آنچه-اکنون-باید-در-مورد-کروناویروس-در-س
۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
آنچه اکنون باید در مورد کروناویروس در سراسر جهان بدانید!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، در اینجا تمام آنچه شما باید در مورد کروناویروس بدانید آمده است:

قرطینه انگلیس می‌تواند تا سال آینده تمدید شود

یک عضو ارشد کابینه روز یکشنبه گفت که قرطینه یک ماهه انگلیس توسط نخست وزیر بوریس جانسون که در آخر هفته اعلام شده می‌تواند تمدید شود زیرا انگلیس برای مهار موج دوم بیماری همه گیر COVID-19 تلاش می‌کند. جانسون روز دوشنبه خواهد گفت كه چاره‌ای جز قرطینه كردن انگلیس نیست زیرا نمایندگان مجلس آماده می‌شوند كه روز چهارشنبه در مورد اقدامات مهار همه گیر رأی دهند. جرمی فارار، مشاور علمی دولت، اظهار امیدواری کرد که واکسنها در سال آینده تفاوت زیادی در بیماری همه گیر ایجاد کنند، حتی اگر ممکن است کامل نباشند. تولید کننده داروی انگلیسی AstraZeneca روز یکشنبه گفت که تنظیم کننده بهداشت انگلیس بررسی سریع واکسن کروناویروس را آغاز کرده است.

چین قرطینه و آزمایش سازمان یافته Overkill را نمایان می‌کند

مقامات می‌گویند، فرمول سختگیرانه قرطینه فوری و آزمایش انبوه چین حتی در اولین علائم عفونت برای موفقیت آن در کنترل بیماری بسیار حیاتی است و به اقتصاد این کشور اجازه می‌دهد به سرعت از بحران بهبود یابد. چین و کروناویروس این استراتژی کاملاً هماهنگ که حتی توسط طرفداران خود به عنوان بیش از حد یا Overkill توصیف می‌شود، در میان اقتصادهای بزرگ در زمانی منحصر به فرد است که اروپا و ایالات متحده با پرونده‌های جدید و اغلب سیاست‌های بی‌نظم روبرو هستند. کلید اصلی این برنامه عوامل منحصر به فرد چین است، از جمله کنترل شدید حزب کمونیست در تمام جنبه‌های جامعه. مقامات به عنوان بخشی از یک شبکه گسترده نظارت، بلامانع به اطلاعات شخصی دسترسی دارند، مناطق باید منابع خود را به اشتراک بگذارند، سیستم آزمایش انبوه در اطراف اهداف خاص بسیار ساختار یافته بوده و همچنین آزمایش اجباری است.

رهنمودهای جهانی برای آزمایش کروناویروس مسافران هواپیمایی

یک دفترچه راهنمای حمل و نقل هوایی جهانی که اکنون توسط یک نهاد سازمان ملل در حال بررسی است و انتظار می‌رود در ماه نوامبر برگزار شود، دستورالعمل‌های جهانی را پیشنهاد می‌کند که هنگام آزمایش غربالگری مسافران برای تشخیص کروناویروس قبل از پرواز، از آزمایشاتی با حساسیت و ویژگی 95٪ استفاده شوند. مایک ریان، متخصص ارشد سازمان بهداشت جهانی روز جمعه گفت که مسافرت اکنون نسبتاً ایمن است و خطر سلامتی نسبتاً کمی دارد، اگرچه خطر صفر وجود ندارد. وی افزود، مشاوره‌های بیشتری در مورد فرایندهای مدیریت ریسک به زودی منتشر خواهد شد. بزرگترین فرودگاه ژاپن روز دوشنبه یک مرکز آزمایش کروناویروس را با هدف قرار دادن مسافران خارج از کشور که نیاز به اثبات پاک بودن از ویروس را دارند افتتاح کرد، زیرا اقدامات لازم برای بازگشایی سفرهای بین المللی انجام می‌شود که ماه‌ها توسط این بیماری همه‌گیر متوقف شده است.

برزیلی‌ها به واکسیناسیون اجباری با واکسن چینی کروناویروس اعتراض می‌کنند

بیش از 300 برزیلی روز یکشنبه در معبر اصلی تجاری سائوپائولو تجمع کردند تا به حمایت فرماندار ایالت جوآو دوریا از واکسیناسیون اجباری کروناویروس و آزمایش واکسن احتمالی تولید شده توسط Sinovac چین بپردازند. دوریا قبلاً در مورد واکسیناسیون اجباری صحبت کرده بود و پس از آن رئیس جمهور جیر بولسونارو که قول می‌دهد این کار داوطلبانه خواهد بود، باعث جنجال شد. رئیس دیوان عالی کشور گفته است که دادگاه در نهایت در مورد این موضوع تصمیم خواهد گرفت. در سائو پائولو، واکسن Sinovac به عنوان بخشی از آزمایشات بالینی فاز III با حمایت دولت دوریا در حال آزمایش است. بر اساس آمارهای رویترز، برزیل با 5/5 میلیون مورد پس از ایالات متحده و هند، سومین شیوع کروناویروس در جهان را دارد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha