کد خبر: آموزش-۸۵-درصد-محتوای-دروس-به-دانش‌آمو
۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۱۹
آموزش ۸۵ درصد محتوای دروس به دانش‌آموزان/ طراحی بازی‌های ورزشی در خانه

به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در برنامه «در انتهای الوند» شبکه ۲ در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش در روزهای پیشگیری از کرونا اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش برای این وضعیت از همان روزهای اول برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: برخی مدارس سوم و برخی مدارس پنجم اسفند تعطیل شد و آن زمان دانش‌آموزان ۷۰ درصد محتوای دروس را آموزش دیده بودند؛ 2 روز بعد با تلویزیون و شبکه آموزش هماهنگی شد، معلمان شناسایی شدند و کار آموزش تلویزیونی به سرعت آغاز به شد؛ به عبارتی در آموزش و پرورش جهاد آموزشی انجام شد.

حمیدی اضافه کرد: از سوی دیگر معلمان با امکانات شخصی خود از طریق شبکه‌های اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش دادند، مثلا ویس فرستادند که تا الان ۸۵ درصد محتوای آموزشی، آموزش داده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که ساعت خواب بچه‌ها به هم ریخته است، چه باید کرد، گفت: تاریخ بشریت چنین چیزی را تجربه نکرده است. قبلا بیماری یا جنگ در بخشی از جهان بود ولی الان کره زمین قرنطینه است؛ بچه ها تحرک ندارند و یکنواختی و کلافگی شکل گرفته است و از صدا و سیما تشکر می‌کنم که برنامه تحرک  و ورزش گذاشتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: باید تلاش کنیم یک آرامشی در خانواده ایجاد کنیم و با فعالیت ورزشی می‌توان انجام داد؛ وقتی اعضای خانواده فعالیت ورزشی داشته باشد، می تواند خواب را تنظیم کند.

وی ادامه داد: ۳۳ هزار معلم ورزش داریم که 700 نفر دارای مدرک دکترا، 12 هزار نفر دارای مدرک فوق لیسانس و مابقی دارای مدرک لیسانس هستند؛ همه بسیج شدند و بازی‌های ورزشی را برای پخش در تلویزیون طراحی می‌کنند تا بچه‌ها در خانه تحرک داشته باشند.

حمیدی با بیان اینکه بدن انسان خود را با وضعیت تطبیق می دهد و وقتی بچه‌ها در خانه تحرک ندارند، بدن تحلیل می‌رود، گفت: ببینید در هر زمینه که می‌گویند وقت نداریم، وقت هست. می‌توان حتی هنگام دیدن تلویزیون حرکت نرمشی و ورزشی انجام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha